شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: بازگشت بشریت به دین و اجرای آموزه های صحیح آن که از طریق نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) به ما رسیده است، رهایی بخش بشریت از درگیری هایی است که در آن زندگی می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق گفت: بازگشت بشریت به دین و اجرای آموزه های صحیح آن که از طریق نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) به ما رسیده است، رهایی بخش بشریت از درگیری هایی است که در آن زندگی می کنند.

ایشان طی سخنانی با بیان اینکه رهایی جهان از مصیبت و مشکلات آن در گرو بازگشت به دین و پایبندی به آموزه های آن است، افزود: این آموزه ها به عدالت، مساوات و همزیستی مسالمت آمیز میان بشریت تشویق می کند.

آیت الله مدرسی، تمامی بشریت را به حلقه زدن پیرامون علمای ربانی که امتداد حقیقی رسالت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) هستند، دعوت کرد.

این عالم عراقی در ادامه بیان داشت: بزرگترین چالشی که جهان امروز از آن رنج می برد، چالش اقتصادی است که گروه اندکی از بشر بر ثروت ها تسلط یافته و از نفوذ و قدرت بهره مند هستند و در مقابل صد ها میلیون بشر در زیر خطر فقر زندگی می کنند.

ایشان بر ضرورت آراستگی جوامع مسلمان به فهم عمیق از مفاهیم دین و فرهنگ قرآنی تأکید کرد و گفت: وجود مومنان متمسک به فرهنگ قرآن کریم و علمایی که تسلیم طاغوتیان سیاسی و اقتصادی نمی شوند، ضامن حفظ جامعه از فروپاشی در برابر درگیری‌های ویرانگر است که جهان پیرامون ما در آن زندگی می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha