جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مدرسی عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، امت اسلامی را به ترسیم نقشه راه برای رهایی از سختی ها و بحران هایی که به آن گرفتار است، دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، امت اسلامی را به ترسیم نقشه راه برای رهایی از سختی ها و بحران هایی که به آن گرفتار است، دعوت کرد.

ایشان اشاره کرد: بازگشت به سوی خداوند و پایبندی به اصول شریعت اسلامی که به وحدت اسلامی و کنار گذاشتن تمامی انواع تفرقه ها و حل و فصل تمامی اختلافات از طریق گفتگوی سازنده و دوری از تعصبات و خودخواهی ها دعوت می کند، می تواند از امت اسلامی، یک امت قدرتمندی بسازد که بتواند تمامی بحران های کنونی را پشت سر بگذارد.

آیت الله مدرسی تأکید کرد: مشکلات بشر، نشانه هایی است که بر ضرورت رهایی از شیوه مادی گرایی دلالت دارد، بنابراین می بینیم که هر چقدر علم پیشرفت می کند، نیاز به ایجاد نظام جدیدی که به جای نظام های مادّی که بر بشریت حاکم باشد به ویژه در میان امت اسلامی، بیشتر می شود.

این عالم عراقی بر ضرورت بازگشت به قرآن کریم و ارزش های والا تأکید کرد و افزود: حضرت نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) و اهل بیت (علیهم السلام) باید محور اساسی برای امت اسلامی باشند.

آیت الله مدرسی بر تمسک به شیوه و سیره آن بزرگواران تأکید نمود و گفت: امت اسلامی تنها با بازگشت به ثقلین که همان قرآن کریم و نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) هستند، به وحدت می رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha