چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق نسبت به رکود فرهنگی در امت اسلامی هشدار داد و گفت: اگر همگی به وظیفه خود عمل نکنند، امت با یک فاجعه فرهنگی رو به رو می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق نسبت به رکود و عقب نشینی فرهنگی در امت اسلامی هشدار داد و گفت: اگر همگی به وظیفه خود در بازگرداندن امت اسلامی به فرهنگ اصیل مبتنی بر اصول حکمت و سرچشمه های صحیح آن عمل نکنند، امت با یک فاجعه فرهنگی رو به رو می شود.

ایشان در سخنرانی هفتگی خود که از تلویزیون پخش شد، گفت: امام صادق (علیه السلام) در دوران تاریخی و حساس عمر امت اسلامی، نقش احیاگرانه بزرگی ایفا کردند.

آیت الله مدرسی ادامه داد: در آن دوران توفان های فتنه، جریان های کفر و دور کردن مردم از ارزش های آسمانی و توجه به رفاه، شهوات و امور بی ارزش رواج داشت؛ در همین زمان امام صادق (ع) بعد از پدر بزرگوارشان امام باقر (ع) اقدام به گسترش معارف الهی کردند و این کار با شناخت خداوند و اسماء آن، شناخت پیامبر و یاد آوری آخرت و بیان تمامی معارف شرعی آغاز شد تا اینکه بیش از چهار هزار شاگرد تربیت کردند که هر کدام از آنها نسلی از علما را تربیت نموده و همگی ستون خیمه برای حفظ ارزش های امت شدند.

این عالم عراقی، امت اسلامی را به استفاده از سیره مبارک امام صادق (ع) برای بازگشت به منابع حکمت و ارزش ها دعوت کرد و افزود: تمدن ها تنها با وجود انسانی که نظام اجتماعی تمدنی خود را بر اساس ارزش ها و حکمت ها بنا می کند، برپا می شود و تمدن ها با همین ارزش ها و حکمت ها حفظ می شود و نتیجه می دهد.

آیت الله مدرسی تصریح کرد: امت اسلامی تنها بر اساس ارزش های والایی که قرآن کریم بیان کرده و نبی اکرم (ص) تحکیم بخشیده، بنا شده و امتی میانه رو و بهترین امت شده است، امّا زمانی که از آن منبع عظیم جدا شد، عقب ماند و به مشکلات بزرگ تمدنی دچار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha