جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاق

حوزه/ تولیت مدرسه امام صادق(ع) خفر گفت: افزایش ناهنجاری های اجتماعی نظیر طلاق و فرار از خانه همگی نشانه هایی از آسیب دیدن بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است که این نشانه نفوذ غربی ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان خفر امروز در نشست هفتگی حوزویان این شهرستان، اظهار داشت: در بررسی موانع شکل گیری و فعالیت تشکل های جوانان، آنچه که ریشه در فرهنگ عمومی جامعه دارد از دو منظر قابل توجه است که همگی باید به آن بپردازند.

وی افزود: رسوبات فرهنگ گذشته و روحیات بر جای مانده از دوران قبل، که عمدتاً ناشی از شناخت های تحریف آمیز از مفاهیم و ارزش های اسلامی است. مثلا برداشت نادرست و متاسفانه شایعی که از حقیقت زهد و پرهیز از حب دنیا در ذهن مردم ما وجود دارد، هر فعالیتی را که به آبادانی جنبه های به ظاهر مادی و این جهانی زندگی منجر می شود، به نوعی دنیا زدگی و غفلت از معنویات می پندارد.

تولیت مدرسه امام صادق(ع) خفر بیان کرد: هنوز هم بسیاری از مسلمانان هستند که با همین اندیشه های انحرافی، تکاپوی جهان غرب برای تسخیر بعد مادی عالم، یعنی طبیعت، کشف اسرار و رموز شگفت انگیز آن را، نه تنها نشانه عقب ماندگی امت اسلام از سایرین نمی دانند، بلکه این مساله را به گونه ای تفسیر می کنند که گویا خداوند خواسته است که گروهی مثل غربی ها به آبادانی مادی و تولید فناوری های نو به نو بپردازند.

حجت الاسلام محمد زاده در پایان تاکید کرد: افزایش ناهنجاری های اجتماعی نظیر طلاق، فرار از خانه و ... همگی نشانه هایی از آسیب دیدن بخشی از فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی ما است ولی فرهنگ غرب در ذاتش، خودبینی، خود خواهی و خود گرایی را ترویج می دهد.

انتهای پیام 313/44

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha