پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حیدری ابهری

حوزه/ این محقق حوزوی و مشاور امور خانواده گفت: وضعیت طلاق در کشور به حد بسیار نگران کننده ای رسیده به طوری که شهرهای مذهبی ما همچون قم و مشهد نیز دچار این معضل شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا حیدری ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به وضعیت نگران کننده طلاق در کشور، اظهار داشت: هم اکنون به طور متوسط در کشور از هر شش یا هفت ازدواج یکی به طلاق می انجامد که این میزان در کلان شهری چون تهران یک طلاق به ازای چهار یا پنج ازدواج است.

وی افزود: یکی از راه های جلوگیری از گسترش چنین معضلاتی آن است که همگان؛ به خصوص خانواده ها به مساله مشاوره چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن، اهمیت ویژه ای دهند.

وی خاطرنشان کرد: حقیقتاً یکی از راه های جلوگیری از سونامی طلاق و آوارهایی که از این طریق به سست شدن کانون خانواده ها می انجامد، اهتمام به مساله مشاوره البته به طور صحیح و به موقع آن است.

این پژوهشگر حوزوی بیان داشت: طلاب و روحانیون مشاور به جهت تعهد دینی و اخلاقی و نیز آشنایی نسبی با اصول روان شناسی اسلامی می توانند نقطه اتکای خوبی برای خانواده ها و به ویژه نسل جوان در این امر باشند.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که حوزه های علمیه و به طور کلی نظام روحانیت از دیرباز و از قرن های پیش به این مهم عنایت خاص داشته و اساساً یکی از رسالت های خود را ارائه مشاوره به مردم در موضوعات مبتلابه زندگی؛ به ویژه مباحث زناشویی و ازدواج می دانسته و بدان عمل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: ما اگر بتوانیم از طریق مشاوران خوب و دلسوز و متعهد، آگاهی مردم حتی از دوره کودکی و نوجوانی شان را ارتقا دهیم، این افراد وقتی بزرگ شدند و خواستند تشکیل زندگی دهند بهتر می توانند در مقام همسر و یا پدر و مادر، وظایف و تکالیف خود را انجام داده و در مقابله با بحران ها و مشکلات زندگی ، رفتار معقولانه ای بر اساس صبر و متانت و سعه صدر از خود نشان دهند.

این محقق حوزوی و مشاور امور خانواده تصریح کرد: وضعیت طلاق در کشور به حد بسیار نگران کننده ای رسیده به طوری که شهرهای مذهبی ما همچون قم و مشهد نیز دچار این معضل شده اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha