پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاق

حوزه/ حجت الاسلام فلسفی ، نقش روحانیون را در پیشگیری از پدیده طلاق بسیار موثر دانست و گفت: روحانیون در منابر و ارائه مشاوره به خانواده ها می توانند بسیاری از مشکلاتی که عامل طلاق می باشد را حل و فصل کنند.

حجت الاسلام حسین فلسفی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند با اشاره به مسئله افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج، اظهار داشت: خانواده نهاد با اهمیتی است که هر گونه اختلال در نظم و روند آن سبب آسیب رسیدن به آعضای آن می شود.

وی افزود: طلاق آسیب های زیادی بر پیکره خانواده وارد می سازد و یکی از این آسیب ها حذف یکی از والدین از کانون خانواده است که در پی آن آسیب زیادی بر فرزندان وارد می شود.

این کارشناس مسائل خانواده ادامه داد: با بروز پدیده طلاق در خانواده هر کدام از فرزندان دچار صدماتی می شوند که نمی توان آن آسیب ها را حذف کرد، البته گاهی می توان آنها را به حداقل رساند.

حجت الاسلام فلسفی اضافه کرد: با نبود هر کدام از والدین مسئولیت پدر یا مادر و کسی که با فرزندان زندگی می کند، مضاعف می شود و گاهی این مسئولیت ها با ازدواج مجدد بیشتر می شود، زیرا فرد جدیدی که در نتیجه ازدواج وارد زندگی می شود، باید بتواند با فرزندان خانواده رابطه صمیمی برقرار سازد.

وی افزود: گاهی پس از طلاق، با ازدواج مجدد کمبود عاطفی و احساسی تا حدودی برطرف می شود، اما اگر امکان رجوع زوجین باشد، بازگشت به زندگی قبلی توصیه می شود، زیرا برای فرزندان خانواده مناسب تر است.

این کارشناس حوزوی، نقش طلاب و روحانیون را در پیشگیری از پدیده طلاق بسیار موثر دانست و گفت: روحانیون در منابر و ارائه مشاوره به خانواده ها می توانند بسیاری از مشکلاتی که عامل طلاق می باشد را حل و فصل کنند.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha