یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رضا ابراهیمی- مسئول فناوری اطلاعات حوزه خراسان

حوزه/ مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان از رونمایی نخستین "سامانه هوشمند مشابه یاب متون و کتابخانه دیجیتال"، روز سه شنبه، ۱۶ آذر ماه، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری مشهد خبر داد.

مهندس رضا ابراهیمی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر گفت: مراسم رونمایی از نخستین سامانه هوشمند مشابه یاب متون و کتابخانه دیجیتال با حضور مدیر حوزه علمیه خراسان ساعت 10 سه شنبه 16 آذر ماه در غرفه حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری استان خراسان برگزار می شود.

مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان با بیان اینکه در صنعت ادبی در دنیا برای کنترل پایان نامه از سامانه های مشابه یاب استفاده می شود، افزود: این نرم افزار تحت وب، برای استفاده پژوهشگران و جلوگیری از تکرار مطالب پژوهشی و تولیدی و نظارت دقیق تر استادان راهنما و ارزیاب در این حوزه کهن و انقلابی طراحی و راه اندازی شده است.

وی مطرح کرد: این سیستم هوشمند با استفاده از فناوری هوش مصنوعی نوشته شده و 10هزار منبع پایان نامه حوزه علمیه خراسان و پنج هزار کتاب تالیف شده را شامل مي شود.

ابراهيمي در تشریح کتابخانه دیجیتال نیز ابراز داشت: این کتابخانه با چهار هزار پايان نامه، پنج هزار عنوان کتاب رونمایی خواهد شد که علاوه بر آن پنج هزار عنوان کتاب دیگر نیز در مرحله فهرست نویسی قرار دارد.

مسئول دفتر فناوري اطلاعات حوزه علميه خراسان با اشاره به ثبت 250 نسخه خطي حوزه علميه خراسان در اين سامانه، با بیان اینکه کتاب های عمومی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت، گفت: علاقمندان برای دسترسی به منابع این کتابخانه می توانند به آدرس اینترنتی http://lib.hozehkh.com  مراجعه کنند.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری استان خراسان با حضور 53 غرفه و 41 مجموعه حوزوی از 14 تا 17 آذر ماه و در ساعات 10 الی 19 پذیرای علاقمندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha