جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام رضا اسکندری حوزه خواهران

حوزه/استفاده از فضای مجازی بدون آگاهی از تهدید‌های آن موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش آمار طلاق در جامعه می‌شود؛ فساد در فضای مجازی باعث شده تا غربی‌ها نیز فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری  در نخستین همایش فعالان فضای مجازی حوزه‌های علمیه خواهران که امروز در سالن اجتماعات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد با اشاره به این‌که عرصه‌ فضای مجازی، عرصه بسیار حساس و پیچیده‌ای است بیان کرد: فضای مجازی از جهتی تهدیدی بسیار جدی است و از جهتی فرصتی فراگیر است که می‌توان از آن نهایت استفاده را کرد.

وی با بیان این‌که باید مراقب آسیب‌های عرصه فضای مجازی باشیم گفت: در حال حاضر تلفن‌های همراه از ابزار‌های بسیار مهم و کاربردی است که در عرصه‌‌های فرهنگی، ‌علمی، اقتصادی، امنیتی، دفاعی و ... کاربرد فراوانی دارد و می‌تواند تأثیرات زیاد و فراگیری در عرصه‌های مختلف به ویژه عرصه فرهنگی داشته باشد، لذا باید تهدید‌های موجود در این ابزار را به فرصت تبدیل کرده و از آن جهت تبلیغ اسلام ناب استفاده نمائیم.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با تأکید بر این‌که تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است، خاطرنشان کرد: باید برای آینده برنامه داشته باشیم و آينده نگری کنیم تا بتوانیم در آینده تهدید‌ها و آسیب‌های این عرصه را کنترل کنیم و از آن به نفع خودمان بهره ببریم.

وی افزود: استفاده از فضای مجازی بدون آگاهی از تهدید‌های آن موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش آمار طلاق در جامعه می‌شود؛ لذا باید یک اقدام جدی برای استفاده از این ابزار صورت پذیرد تا تهدیدها و آسیب‌های آن به حداقل برسد.

حجت‌الاسلام  و المسلمین اسکندری گفت: فساد در فضای مجازی باعث شده تا غربی‌ها نیز فرزندان خود را در فضای مجازی کنترل نمایند.

وی با اشاره به این‌که استراتژی دشمن این است که انسان را دچار فراموشی و غفلت کند افزود: ‌فضای مجازی از سوی غرب هدایت می‌شود تا بی حیایی در دنیا گسترده شود؛ لذا طلاب باید در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که مسئله خانواده و تحکیم خانواده از مسائل بسیار مهم است اظهار داشت: در فضای مجازی تفکراتی مانند فمنیسم که موجب تضعیف بنیان خانواده می‌شود به سرعت در حال انتشار است که باید در مقابل این تهدید نیز ایستادگی کنیم.

وی با تأکید بر این‌که باید در فضای مجازی هوشمندانه عمل کنیم و همچنین از غفلت بپرهیزیم ابراز داشت: در گذشته، تبلیغ و ابلاغ پیام اسلام ناب و انقلاب کار بسیار سخت و هزینه برداری بود اما الان با استفاده از ظرفیت‌های عظیم فضای مجازی می‌توانیم به تبلیغ باور‌ها و اعتقادات دینی بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان این‌که جامعیت و در نظرگرفتن اقتضای مخاطب در انتخاب محتوا باید رعایت شود بیان کرد: ارزش‌های و رفتار‌های مبتنی بر باور هاست و اگر باورها و اعتقادات صحیح نباشد ارزش‌ها و رفتار‌ها نیز درست نخواهد شد.

وی محتوای مناسب و جذاب را رکن اصلی تبلیغ موفق دانست و گفت: برای تبلیغ باید علاوه بر توجه به محتوای غنی، جذابیت آن را نیز در نظر بگیریم زیرا محتوایی که جذابیت نداشته باشد ماندگار نمی‌شود.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: قرآن بهترین و جذاب ترین محتوای تاریخ است، زیبایی عبارات و آهنگین بودن قرآن موجب شاداب شدن روح می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که باید در اسلام انقلابی سرمایه گزاری کنیم، تصریح کرد: دشمنان به شدت می‌کوشند تا جهان را به شدیدترین انحرافات فکری و اخلاقی آلوده کنند و بانوان طلبه باید با حضور جدی، فعال و خلاق دشمنان را در رسیدن به هدفشان مأیوس نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به ساماندهی بیش از ۲۷هزار مبلغ خواهر برای حضور در فضای مجازی خاطرنشان کرد: اگر پیام اسلام ناب به جهانیان ابلاغ شود، چون با فطرت انسان سازگار است بسیار تأثیرگزار خواهد بود.

وی در پایان با بیان این‌که نباید از تبلیغ سنتی و چهره به چهره غفلت کنیم عنوان کرد: فضای مجازی نباید باعث شود که حضور در جلسات دینی، مساجد و حسینه‌ها کم‌ شود زیرا تاثیر تربیتی تبلیغ سنی و چهره به چهره بسیار بیشتر از فضای مجازی است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در پایان تصریح کرد: دشمنان با انفجار اطلاعات می‌خواهند،‌ حقیقت را میان هزاران حرف باطل پنهان نمایند؛ اما ما باید هدف خود را مشخص کنیم و به سمت آن حرکت نمائیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha