جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تهذیب نفس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) فراشبند با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت در حوزه گفت: تهذیب و تربیت مقدمه تحصیل در حوزه است .

حجت الاسلام موسی هوشمند، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»در فارس اظهارداشت: به همت معاونت تهذیب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان فراشبند، نشست خودسازی و تقویت باورهای دینی ،چهارشنبه 19 آبانماه سال جاری ساعت 10 صبح این مدرسه برگزار می شود.

وی با توجه به برگزاری این نشست، اظهار داشت: بحث های اخلاقی و خودسازی در حوزه های علمیه همواره از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و مشتاقان فراوانی را به سوی خود جلب می کند.

مدیر مدرسه باقرالعلوم(ع) فراشبند بیان کرد: این نشست ها، گردهمایی ها و درس ها که به صورت هفتگی از قدیم الایام در مدارس علمیه مرسوم بوده و ادامه دارد، طلاب را از عالم مادی و خاکی رها و به عالم ملکوت سوق می دهد تا آنان علاوه بر تعلیم و تعلم و طی مدارج علمی، تزکیه شده و در راه خودسازی قدم بردارند.

وی افزود: اهمیت این مسئله هنگامی آشکارتر می شود که بدانیم در اسلام علم و عمل همه جا قرین هم شمرده شده و همواره هر جا علم شرط است عدالت نیز شرط شده همچون شاهد و قاضی و مراجع تقلید و ... و اگر علم از عمل جدا شود بر سر جوامع امروز همان خواهد آمد گه بر سر جوامع غربی از نظر اخلاقی و اجتماعی آمده است.

حجت الاسلام هوشمند گفت: امروزه با بیان و تفسیر احادیث ناب شاهد این می شویم که دروس علمی با نصایح اخلاقی همراه و قلوب دانش طلبان مثل افکار آنها روشن و نورانی شود.

وی تصریح کرد: اساتید حوزه های علمیه باید مجموعه ای از احادیث ناب را جمع آوری کنند و پس از تدوین و انتشار در اختیار علاقه مندان قرار بدهند.

استاد حوزه علمیه فراشبند گفت: این درس ها، گنجینه و توشه ی گرانبهایی برای تهذیب نفس بوده و اهل منبر و وعظ می توانند برای پر بار کردن سخنان خود  از آن بهره گیرند.

وی در پایان گفت: امیدوار هستیم که با استفاده از این مباحث اخلاقی بیش از پیش در تهذیب نفس کوشا باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha