دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همسرداری

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه یکی از آسیب های امروز جامعه بالا بودن آمار طلاق است که باید مسئولان و متولیان فرهنگی برای آن چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حسن عرفان،  در جمع خواهران طلبه نجف آباد، به اهمیت و نقش حوزه های خواهران در جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از توقعات جدی جامعه از یک خواهر طلبه، قرار گرفتن به عنوان یک همسر ایده آل است و یکی از انتظاراتی است که نسبت به بانوان طلبه ما در سطح جامعه به حق است.

وی با با اشاره به نقش حوزه های علمیه خواهران در پرورش بانوان طلبه به عنوان یک همسر موفق، بیان کرد: متاسفانه گاهی گمان می کنیم راه های سیر و سلوک تنها پرداختن به عبادات و تحصیل دروس حوزوی و اخلاقی است، در حالی که برای یک زن، سیر و سلوک واقعی، آموختن راه های درست همسرداری است تا به آنجا برسد که هم پای حضرت زهرا(س) شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برخی کوتاهی ها در این زمینه، ادامه داد: گاهی بانوان طلبه ما از دروس حوزوی تنها مبانی فقهی آن را در زندگی به کار می برند، در حالی که فقه تنها حداقل ها را نشان می دهد و یک طلبه خواهر زمانی موفق خواهد بود و به مقامات بالای عرفانی می رسد که در درجه اول، یک همسر نمونه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفان با بیان این که نباید روش آموزشی حوزه ها همانند دیگر مراکز آموزش عالی باشد، بیان داشت: همیشه دانشگاه را به عنوان یک محیط ابزارسازی معرفی می کنند نه انسان سازی و اکنون این انتقاد به خود حوزه ها نیز وارد است که در قرن 21 بعد از گذشت ۳۷ سال از انقلاب هنوز نتوانستیم یک اسوه همسرداری از طلبه های خواهر داشته باشیم.

وی در ادامه خواستار یک تحول انقلابی در سطح حوزه های خواهران در زمینه این مسئله شد و افزود: متاسفانه یکی از آسیب های امروز جامعه، بالا بودن آمار طلاق است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان احادیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره وظیفه اصلی یک زن، گفت: پیامبر(ص) در موارد کمی به افراد سلام می رساندند و یک نمونه اش، سلام رسول الله(ص) به یک زن بود که او را به عنوان یکی از خدمتگزاران خدا در زمین معرفی می کند و بالاترین مراحل سیر و سلوک، برای یک زن در خانه طی می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha