پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاق

حوزه/ براساس پژوهش ها، نخستین عامل موثر در طلاق، عدم مهارت های ارتباطی بوده که باید کار آموزشی نسبت آن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، علی پارسانیا ظهر امروز در نشست خبری "هشتمین جشنواره هلهله فرشته ها" که در اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی اقدامات حوزه ازدواج و تعالی خانواده به مناسبت گرامیداشت هفته ازدواج، گفت: دستورالعمل و وظایف بیست دستگاه مرتبط با حوزه جوانان برای گرامیداشت هفته ازدواج احصا شد و عصر امروز در نشست ساماندهی امور جوانان استان به ریاست استاندار نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: طرح جامع ازدواج خانواده به شورای فرهنگ عمومی ارائه شده است که امیدواریم با تصویب این طرح، هرچه سریعتر آن را اجرا کنیم.

*مهم ترین عامل طلاق

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با اشاره به پژوهش دادگستری در زمینه احصای مهم ترین عوامل طلاق، گفت: براساس این پژوهش، نخستین عامل موثر در طلاق، عدم مهارت های ارتباطی بوده است که باید کار آموزشی نسبت آن صورت گیرد.

پارسانیا افزود: در بحث "آموزش های پیش از ازدواج"، "حین ازدواج"، "بعد از ازدواج"، "زوج های در آستانه طلاق"، "مهارت های زندگی" و "تربیت فرزند" باید یک دستگاه به عنوان متولی این امر تعیین شود.

*صدور 7 هزار گواهی دوره آموزشی طرح زندگی پایدار

وی با اشاره به اینکه اداره کل ورزش و جوانان عهده دار دوره آموزش زوج های جوان شده است، گفت: یکی از مدارکی که زوج های جوان برای دریافت وام ازدواج باید تحویل بانک دهند، گواهی دوره آموزشی طرح زندگی پایدار است که 7 هزار نفر در سال 94 در این طرح آموزش دیدند و احتمالا تا پایان سال جاری به 15 هزار نفر برسد.

*دبیرخانه دائمی زندگی پایدار در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد  

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم با بیان اینکه در آینده نزدیک دبیرخانه دائمی زندگی پایدار تشکیل می شود، تصریح کرد: مجموعه های غیردولتی به صورت نظام مند و منسجم در این دبیرخانه گردهم می آیند و برای چهار سال نخست زندگی زوج های جوان برنامه های فرهنگی تدارک دیده و به حمایت های معنوی و مادی می پردازند.

*50 درصد طلاق ها در 5 سال نخست زندگی مشترک

پارسانیا افزود: 50 درصد طلاق ها در 5 سال نخست زندگی مشترک صورت می گیرد و بر این اساس، تشکیل دبیرخانه دائمی زندگی پایدار می تواند از گسترش طلاق جلوگیری کند.

*بنیاد خیریه یازهرا(س) نهاد مردمی نمونه در امر ازدواج

وی با بیان اینکه فعال کردن ظرفیت های مردمی تنها راهکاری است که میتواند بحث ازدواج و خانواده را سامان دهد، گفت: بنیاد خیریه یازهرا(س) یکی از نمونه های موفق این کار است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان قم همچنین از تشکیل مجمع خیرین ازدواج استان در آینده نزدیک خبر داد.

پارسانیا در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه سامانه ملی ثبت مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در درگاه الکترونیکی وزارت ورزش و جوانان آماده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهنامه وزارت ورزش و جوانان با سازمان نظام روانشناسی، متقاضیان ثبت مراکز مشاوره تخصصی خانواده می توانند براساس شرایط مندرج، در این سامانه ثبتنام کنند و پروانه فعالیت برای آنها صادر می شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha