جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسین منیری

حوزه/ مدیر مدرسه امام صادق(ع) نقده گفت: در راستای تحکیم خانواده‌ها حقوق متقابل زوجین، باید در مساجد، منابر و کانون های فرهنگی اثرات تخریبی طلاق تبیین شود.

حجت الاسلام حسین منیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به آسیب‌ها طلاق زوجین، اظهار داشت: طلاق در خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند موجب بروز آسیب‌های جدی می‌شود و از سوی دیگر در مورد خود طرفین نیز بسیار آسیب‌زا است.

مدیر مدرسه امام صادق(ع) نقده افزود: در وضعیت فرهنگی امروزی جامعه عدم آشنایی و آگاهی هر دوطرف از یکدیگر، نوع تربیت خانواده‌ها از مهم‌ترین دلایل  طلاق به حساب می‌آیند.

وی خاطرنشان کرد: در تربیت خانواده‌ها باید بالا بردن آستانه تحمل فرزندان به صورت جدی گنجانده شود، به‌ویژه در خانم‌ها که به خاطر عواطف و احساسات خود نمی‌توانند بسیاری از مشکلات را تحمل کنند، در بحث فرهنگی متاسفانه در جامعه آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی به فراموشی سپرده شده است و همه این عوامل در بالا بردن آمار طلاق موثر هستند.

حجت الاسلام منیری ادامه داد: نقش حوزه‌های علمیه و روحانیت باید پررنگ‌تر از سایر نهادها باشد و در جلسات متعدد و منابر آسیب‌های طلاق مطرح شود، چراکه در دین مبین اسلام نیز مطرح شده که بحث طلاق عرش الهی را به لرزه درمی‌آورد.

وی افزود: در راستای تحکیم خانواده‌ها حقوق متقابل زوجین، باید در مساجد، منابر و کانون های فرهنگی اثرات تخریبی طلاق تبیین شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha