جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجمل گرایی

حوزه/ حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: خانواده باید کانون محبت و صمیمیت باشد و فلسفه ازدواج برای مهیا کردن آرامش خاطر و رفع اضطراب‌ها در انسان است و تجمّلات و ریخت و پاش ها امروز از عوامل کاهش ازدواج و نبود آرامش است.

حجت الاسلام مصیب خزاعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند با اشاره به اهمیت ازدواج در اسلام، گفت: بر امر ازدواج به عنوان سنگ بنای خانواده در اسلام تاکید شده است و تمام ادیان آسمانی بر این فریضه الهی برای بقای نسل نگاه ویژه ای داشته اند.

 وی، اهمیت ازدواج و تشکیل خانواده را مبنای اصل دین دانست و اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده، پایه های اصلی جامعه اسلامی را در جهت رشد و تکامل انسان پایه گذاری می کند.

 این محقق حوزوی، ازدواج آسان را از دستورات اسلام دانست و تصریح کرد: خانواده باید کانون محبت و صمیمیت باشد و فلسفه ازدواج برای مهیا کردن آرامش خاطر و رفع اضطراب‌ها در انسان است، تجمّلات و ریخت و پاش ها امروز از عوامل کاهش ازدواج و نبود آرامش است.

وی با اشاره به آیه 21 سوره مبارکه روم، خاطرنشان کرد: از جمله نشانه هاى خداوند این است که براى شما از جنس خودتان همسرانى آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و میان شما الفت و رحمت برقرار ساخت تا نسل بشر را تداوم بخشد. به یقین در آنچه یاد شد، براى مردمى که مى اندیشند نشانه هایى است بر این که تدبیر امور انسان ها در اختیار خداوند است.

حجت الاسلام خزاعی با اشاره به سخت گیری ها در ازدواج جوانان، یاد آور شد:  امروزه شاهد مهریه های سنگین و چشم و هم چشمی ها در ازدواج ها هستیم که همه این ها برنامه های غرب برای جلوگیری از ازدواج و تشکیل خانواده در جوامع اسلامی است

وی افزود: جوانان ما باید بدانند که این چشم و هم چشمی ها نه تنها باعث خوشبختی، بلکه زمینه جدایی و اختلاف بین زن و شوهر می شود و به همین دلیل است که آمار طلاق بالا رفته است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به کم توجهی مسئولین به امر ازدواج جوانان، اظهار داشت: مسئولان باید مشکلات جوانان برای ازدواج را حل کنند و گرفتن وام ازدواج را آسان تر نمایند.

وی با تاکید بر این که باید ازدواج آسان در جامعه فرهنگ سازی شود و مشکلات تجمل گرایی برای جوانان تبیین گردد، ابرازداشت: ما باید در زندگی، اهل بیت عصمت و طهارت را الگو و میزانی قرار دهیم و از زندگی این بزرگان سرمشق بگیریم.

 حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: اگر حرکت در مسیرسبک زندگی اسلامی و معنوی و در جامعه ترویج شود و هدف از سبک زندگی اسلامی سلامت و تربیت اسلامی باشد که طرح حلقه های صالحین را می توان نمادی از ترویج سبک زندگی ارائه کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha