پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کتاب ازدواج آسان و پایدار چرا و چگونه

حوزه /مجموعه سخنرانی های روشمند ازدواج آسان و پایدار چرا و چگونه، اثر حجج اسلام عابدین کاظمی نیا ، مرتضی کریم زاده و علی حیدری در شمارگان : ۱۰۰۰ نسخه منتشر شد.

به گزارش سرویس علمی فرهنگی خبرگزاری «حوزه»این کتاب که ازسوی معاونت پژوهش گروه تبلیغی حدیث هدایت و با همکاری تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب به چاپ رسیده حاوی ده جلسه سخنرانی با موضوع ازدواج است

در دین مبین اسلام علاوه بر اینکه اصل ازدواج مورد تأکید است به چگونگی آن نیز اهمیت فراوان داده شده و در خصوص نحوه مواجهه با آن از طرفی و ملا کها و معیارهای انتخاب همسر به عنوان شریک زندگی توصیه های راه گشایی شده است دراین نوشتار تلاش شده است تا محتوای ده جلسه سخنرانی روشمند با چینشی منطقی و علمی و روشی اقناعی برای طرح درمحافل وعظ و خطابه تهیه گردد .

چرا ازدواج، اهداف عالی، انتخاب آگاهانه، تسهیل در امر ازدواج، انتخاب خویش قبل از همسر، آمادگی های قبل از ازدواج و شناخت شریک و قاعده طلایی برای پایداری ازدواج از مهترین مباحث این کتاب می باشند.

مبلغین گرامی دقت نمایند که ترویج و تبلیغ ازدواج می تواند از بهترین را هکارهای کاهش آسیب های اجتماعی باشد و مبلغین و خطبا به عنوان بخشی از گرو ههای مرجع، وظیفه ترغیب خانواده ها و جوانان را به امر ازدواج داشته و لازم است این توصیه همراه با ارائه بینش بوده و امر ازدواج را با دو قید آسان و پایدار تبلیغ

نمایند.

مبلغین گرامی همچنین لازم است در خصوص وضعیت ازدواج در کشور اطلاعات مختصر و واقعی داشته باشند که بر این اساس به اختصار آخرین تحلیل آماری سازمان ثب تاحوال کشور که در اواخر اردیبهشت ماه 1395 ارائه شده است را دراین کتاب بازخوانی کنند .  

برای فرآیند مشاوره قبل از ازدواج PMC شیو های علمی و دقیق تعریف شده است اما ازآنجاکه کتاب زیر به جهت ارائه منبر توسط مبلغین گرامی و آ نها در جلسات عمومی و با تنوع شرکت کنندگان مختلف تهیه شده است، پیروی از آن فرآیند یقیناً از حوصله مخاطبین خارج بوده و به نوعی کسالت آور بود. بر همین اساس تلاش جدی شده است تا بخشی از همان مطالب به بیانی آسان و در قالب منبر با تنوع محتوایی تدوین شود تا اثربخشی آن بیشتر شود.

در ابتدای هر سخنرانی متن مختصری به عنوان سیر مباحث، تقدیم شده است که توجه و دقت در آن، برای ارائه بهتر مطالب کمک شایانی است.

 گفتنی است علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به آدرس موسسه : قم صفاییه کوچه ممتاز دفتر مجمع نمایندگان استان چهار محال و بختیاری  و دفتر تشکل : بلوار جمهوری میدان سپاه به سمت ریل راه اهن ساختمان شهید حقانی پلاک  47 مراجعه ویا با شماره  02532911195 تماس حاصل نمایند .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • هادی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    احسنت کتاب خوبی بود مطالعه شد واستفاده شد
  • حسین IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    عالی بود ممنون ولی ای کاش خود کتاب را هم می گذاشتید