پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، سنت های غلط و دست و پاگیر را مانعی بر سر راه ازدواج آسان دانست.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرم آباد، با تاکید بر ترویج سبک زندگی اسلامی، ازدواج آسان را از جمله عوامل این مهم عنوان کرد و اظهارداشت: امروز متاسفانه برخی خانواده ها با پیاده نمودن الگوهای غلط معاشرتی و هزینه ای، مانعی بر سر راه ازدواج به موقع و آگاهانه جوانان قرار داده اند، لذا باید برای رهایی، از این رسوم غلط در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه امروز افزایش تجملات و هزینه های بی مورد موجب فرار جوانان از ازدواج به موقع شده، افزود: خانواده ها باید با نهادینه سازی الگوی ازدواج آسان و به موقع، جوانان را یاری کنند و زمینه ساز این سنت نیکوی اجتماعی باشند.

این محقق حوزوی، تجملات و چشم و هم چشمی را آفتی بزرگ در سد را ه ازدواج به موقع جوانان برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد این هزینه های کمر شکن، مدتها خانواده ها و خود زوجین را زیر قرض و وام خواهد برد، به گونه ای که شیرینی  سنت حسنه ازدواج در نکویی و ساده زیستی آن است.

استاد حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به اینکه خانواده نقش مهمی در ارائه الگوی سالم و ساده به جوانان دارند، خاطرنشان کرد: خانواده ها باید از همان دوره نوجوانی و جوانی، سبک زندگی سالم و صالح را به فرزندان خود آموزش داده و فرزندان را برای داشتن زندگی مطابق با سبک زندگی اهل بیت(ع) آشنا کنند.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به اینکه امروز متاسفانه هزینه های سرسام آور در بزگزاری مراسمات ازدواج تاخیر در سن ازدواج را برای جوانان در پی داشته، افزود: امروز جوانان به وسطه هموار نشدن شرایط مادی و مالی زندگی از ازدواج و تسکیل خانواده فرار می کنند.

وی با اشاره به اینکه علما، روحانیون و فعالان فرهنگی نقش بارزی در نهادینه کردن ازدواج آسان در جامعه دارند، یادآور شد: مبلغان ابعاد زندگی سالم و ساده را در محورهای تبلیغی خود لحاظ کنند و با ارائه الگوهای مناسب در این زمینه، جوانان و خانواده ها را به برگزاری مراسم ازدواج آسان سوق دهند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد در پایان به نقش اثر گذار رسانه ها در ایجاد الگو سازی های اجتماعی و فرهنگی به خانواده ها، گفت:در این میان رسانه ملی باید تلاش کند تا با معرفی جوانان موفق در ازدواج آسان، این فرهنگ را در جامعه بسط و گسترش دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha