یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام زاهددوست

حوزه/ در جشن باشکوه ازدواج آسان، زوج های جوان با کارت دعوت، بستگان و میهمانان خود را جهت شرکت در برنامه جشن ازدواج و اقامه نماز جمعه و همچنین ضیافت نهار، به مصلی دعوت می کنند.

حجت الاسلام علی زاهد دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بوشهر با اشاره به اجرای طرح ترویج ازدواج آسان با عنوان "مهر و آینه" در دلوار استان بوشهر، گفت: با توجه به تاکید دین مبین اسلام و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی اسلامی و ازدواج آسان و به منظور ترغیب و تشویق جوانان و نهادینه شدن این سنت ارزشمند، در جشن باشکوهی 5 زوج جوان در دلوار، همزمان با عید سعید غدیر خم، زندگی مشترک خود را از سنگر معنوی نماز جمعه آغاز می کنند.

وی ادامه داد: سومین مرحله از اجرای طرح "مهر و آدینه" با هدف گسترش فرهنگ ازدواج آسان به سبک اسلامی، کمک به تحکیم بنیان خانواده، پرهیز از تجمل‌گرایی و آداب و رسوم دست و پا گیر، حذف هزینه های زاید و تسریع در امر ازدواج جوانان، همزمان با عید غدیر، از طرف ستاد نماز جمعه بخش دلوار و با همکاری مسئولین و مردم متدین منطقه برگزار می‌شود.

امام جمعه دلوار با اشاره به فرایند شرکت زوج های جوان در طرح "مهر و آینه"، افزود: پس از فرایند شناسایی و ثبت نام و قبل از برگزاری جشن ازدواج آسان، یک دوره آموزش مهارت های زندگی به سبک اسلامی با حضور مبلغین و کارشناسان دینی برگزار می‌شود که دوره مذکور در این مرحله، هم اکنون در حال برگزاری است.

حجت الاسلام زاهد دوست ادامه داد: این طرح با استقبال کم نظیر جوانان روبرو شده، به گونه ای که برای شرکت در چنین برنامه ای متقاضی زیادی وجود دارد که بر اساس معیار ها و شاخص ها که از جمله آن مهریه حداکثر 14 سکه است، در این مرحله 5 زوج انتخاب شده اند.

وی اضافه کرد: در این جشن باشکوه که با حضور آحاد مردم و مسئولین برگزار می شود، زوج های جوان با کارت دعوت، بستگان و میهمانان خود را جهت شرکت در برنامه جشن ازدواج و اقامه نماز جمعه و همچنین ضیافت نهار به مصلی جمعه دعوت می کنند .

امام جمعه دلوار خاطرنشان کرد: در جشن ازدواج آسان، یک بسته فرهنگی با محتوای آشنایی با مهارت های زندگی به سبک اسلامی و یکسری جهیزیه کامل شامل لوازم ضروری زندگی نیز با همکاری مردم و مسئولین به مزدوجین اهداء خواهد شد.

حجت الاسلام زاهد دوست در پایان یادآور شد: مزدوجین بعد از ازدواج هم به صورت هدفمند از طریق ارسال اقلام فرهنگی نظیر کتاب، جزوه و نرم افزار های مذهبی از خدمات تبلیغی فرهنگی ستاد نماز جمعه برخوردار خواهند بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha