شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
دهنوی

حوزه/ جوانان در غرب مورد توجه خانواده‌ها نیستند و در سن مشخصی مستقل می‌شوند، این مسئله با دین و فرهنگ ما سنخیت ندارد و موجب سردی روابط عاطفی میان اعضای خانواده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حسین دهنوی، امروز در ادامه سلسله جلسات "جوانان و ازدواج" در مجتمع فرهنگی و هنری انتظار کرمانشاه، سبک ازدواج ایرانی و غربی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داد.

این کارشناس مسائل خانواده افزود: جوانان باید منطقی و واقع بین باشند و ناخودآگاه در مسیر جوانان غربی قرار نگیرند، زیرا مبنای شناخت در سبک ازدواج غربی مشاهده عینی بوده و مبتنی بر تحقیق نیست.

وی ادامه داد: جوانان در غرب مورد توجه خانواده‌ها نیستند و در سن مشخصی مستقل می‌شوند، این مسئله با دین و فرهنگ ما سنخیت ندارد و موجب سردی روابط عاطفی میان اعضای خانواده می شود.

حجت الاسلام دهنوی اضافه کرد: قوانین در غرب به‌صورت افراطی به زنان توجه دارد و مردان علاقه‌ای به ازدواج رسمی ندارند و این امر از آفت های اصلی بنیان خانواده در جامعه غرب است.

این کارشناس مسائل خانواده تصریح کرد: ما پایبند به قوانین و احکام شرعی و اسلامی متناسب با فرهنگ خود هستیم و جوانان ایرانی به‌دلیل محدودیت شرعی، نمی‌توانند به سبک غربی ازدواج کنند.

وی در پایان یادآور شد: جوانان باید همسر خویش را براساس معیارهای اسلامی و انسانی انتخاب کنند تا زندگی آنان دوام لازم را داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha