یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 358166
۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
علی موسوی - کانون مساجد لرستان

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان بر لزوم گسترش فرهنگ ازدواج آسان توسط مبلغان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خرم آباد، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان در مراسم اختتامیه تفسیر سوره مبارکه نور، در بروجرد گفت: سخت گیری های والدین و توقعات بی جای تنها موجب سختی ازدواج جوانان خواهد شد.

حجت الاسلام سید علی موسوی با گرامیداشت ایام پیوند اسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) افزود با بیان اینکه،بهترین الگو برای  جوانان این دو معصوم هستند، اظهارداشت: جوانان باید به خاطر داشته باشند ساده گرفتن در برگزاری مراسم ازدواج علاوه بر آرامش روحی و روانی برای زوجین و خانواده هایشان نزد خدای متعال نیز اجر معنوی بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه ازدواج سنت رسول الله(ص) است یادآور شد:خانواده ها نیز باید در بجا آوردن مراسم ازدواج جوانان از مانع تراشی های بی مورد پرهیز کنند و تلاش نمایند ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اینکه سخت گیری های بیش از حد باعث بالا رفتن سن ازدواج جوانان نیز خواهد شد خاطر نشان کرد:خانواده ها و جوانان باید با عمل به سیره و سنت امامان معصوم(ع) تلاش کنند تا با جهیزیه و مهریه کم و همچنین پرهیز از خرجهای بی رویه و تجملات ازدواج خود را به موقع و آگاهانه انجام دهند.

حجت الاسلام موسوی، در پایان با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی برای ازدواج آسان نیازمند همت مضاعف مسئولان و مبلغان است گفت:برای تحقق ازدواج آسان نیازمند تلاش همه جانبه دستگاهها ،مبلغان و مردم هستیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha