شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

امام جمعه موقت اصفهان گفت: وظیفه ما راجع به ازدواج این است که آن چه را اسلام توسط اهل بیت(علیهم‌السلام) برای ما تبیین نموده، حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) نیز برای ما متصور ساختند، اسوه و سرمشق قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در گفت و گو با خبرنگار حوزه در اصفهان، به مناسبت سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، راجع به مشکلات کنونی ازدواج های ایرانی و لزوم الگو قرار دادن زندگی اهل بیت(علیهم‌السلام) در این زمینه اظهار کرد: با توجه به سنت و روش اهل بیت(علیهم‌السلام)، این مناسبت فرصت خوبی است که روی این موضوع بحث و بررسی شده و الگوی خانواده های ما، زندگی این بزرگواران باشد.

وی با بیان این که باید تقوا را اساس فضیلت، پایه و محور خانواده‌ها قرار دهیم، افزود: ما در شرایط کنونی نیازمند احیای فرهنگ اسلامی و فرهنگ ازدواج هستیم و باید تقوا را پایه و فضیلت زندگی های ما قرار داده و این مهم نیز در جامعه بیان شود که مادیات، نمی تواند پایه و فضیلت محکم و استواری باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر این که زمانی که ما در سبک زندگی خود، از سبک زندگی اسلامی- ایرانی یاد می‌کنیم باید سبک زندگی، ازدواج‌ها و پیوند های خانوادگی خود را بر اساس زندگی نورانی اهل بیت(علیهم‌السلام) قرار دهیم، تصریح کرد: ازدواج مبارک فاطمه زهرا (س) و امام علی (ع) به ساده‌ترین شکل، به دور از تشریفات و بر اساس همان سنت اسلامی، قناعت، صبر، پایداری، مهربانی شکل گرفت.

وی  نقش رسانه‌ها، صدا و سیما، نویسندگان، سخنوران، خطیبان نماز جمعه ، حوزویان و دیگر افراد جامعه در این زمینه  را مهم دانست و ابراز کرد: وظیفه ما راجع به این پیوند مقدس خانوادگی، این است که آن چه را  اسلام گفته و اهل بیت(علیهم‌السلام) الگو دادند و حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) برای ما متصور ساختند را اسوه و سرمشق قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با بیان این که باید شرایطی را مهیا کنیم تا جوانان جامعه ما از ازدواج گریزان نباشند، خاطر نشان کرد: خانواده ها نباید هنگام ازدواج، اختلافات را در زندگی راه داده و همچنین نباید  دختر و پسر در تهیه جهیزیه، مهریه و موارد دیگر  دچار عسر وحرج شوند.

وی با تأکید بر این که من از این فروپاشی و نا پایداری اعلام خطر می‌کنم، تشریح کرد: آمارهای مختلف درباره طلاق به ما نشان می‌دهد که باید به صورت جدی دانشمندان، محققین، مسئولان، مجلس و دولت، فرهنگیان و حوزویان ما روی این مسائل دقت داشته وبرای آن چاره اندیشی کنند .

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که ما در شرایط کنونی نیازمند احیای فرهنگ اسلامی و فرهنگ ازدواج هستیم، اشاره کرد: با توجه به اینکه ازدواج ها مشکل شده است، هزینه ها افزایش یافته، تشریفات در زندگی زیاد شده و  فروپاشی خانواده‌ها یکی از معضلات جدی خانواده‌های ماست خیلی از زندگی های پسر و دختر های جوان کارشان به طلاق کشیده می شود و تمام اینها به این دلیل است که ما از مکتب اهل بیت فاصله گرفته ایم.

وی با اذعان بر اینکه اگر خانه ای مانند خانه امام علی(ع) و فاطمه زهرا (س) دارای آن پیوند مقدس است جهانی را   با تعلیم، تربیت، امامت و لایت از نور مملو کردند، بیان کرد: ما در حال حاضر به جد نیازمندیم که فرهنگ غربی، طلاق، جدایی، بی بند و باری و این بی بدحجابی هایی را که امروزه در جامعه رواج یافته کنار زده و برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین  بابیان این که البته خانواده های خوب، متدین، ثابت و پایدار نیز داریم، تاکید کرد: من به صورت جدی هشدار می دهم که در حال حاضر، بنیاد خانواده در جامعه ما  در معرض آسیب قرار گرفته است.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha