شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: باید با الگوگیری از ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، ازدواج های آسان و به موقع را در سطح جامعه ترویج دهیم.

آیت الله حسن ممدوحی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج نورانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: امروز، والدین دختر و پسرهای جوان باید رفتار خود را تغییر داده و رسوم غلطی که در حال حاضر در مورد ازدواج وجود دارد را برای آسان کردن شروع زندگی مشترک جوانان، تغییر داده و توقعات نامناسب و نابجا را حذف کنند.

عضو خبرگان رهبری افزود: عروس و دامادها نیز باید اساس زندگی خود را بر مبنای تقوا و اخلاق پایه گذاری کنند، نه صرفاً بر اساس شهوت و خواسته های دنیوی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: زوجین جوان باید در زندگی خود صداقت، خوش خلقی و ایثار و گذشت را سرلوحه قرار داده و با الگوگیری از سیره و زندگانی نورانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، به زندگی خود نورانیت ببخشند تا انشاءالله بتوانند به خوشبختی و سعادت واقعی دست یابند.

وی در پایان با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه، گفت: ازدواج زمینه دستیابی به آرامش است؛ البته آرامشی که بر مبنای تقوا باشد و زن و مرد هم‌دیگر را در راستای تقرب الهی و عبادت پروردگار یاری دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha