جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ازدواج

حوزه/مدیر مدرسه علمیه خواهران فارسان با اشاره به نقش غیر قابل انکار حوزه های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ ازدواج آسان گفت: باید در راستای آگاهی بخشی و توجیه درست جوانان وارد میدان شویم که اگر این چنین شد، همه مشکلات خواه ناخواه برطرف می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شهرکرد، خانم امیدی، مدیر مدرسه علمیه خواهران زینبیه(س) فارسان،  امروز در نشست کارگروه ازدواج آسان این شهرستان که با حضور جمعی از خواهران با نفوذ و متولیان امر برگزار شد، با اشاره به نقش غیر قابل انکار حوزه های علمیه خواهران در ترویج فرهنگ ازدواج آسان گفت: طلاب خواهر می توانند از فرصت های تبلیغی پیش روی آن ها در راستای فرهنگ سازی ازدواج آسان در بین جوانان نهایت استفاده را ببرند.

وی با تأکید بر این که ایام تبلیغ در ماه های رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان، جلسات روضه و جلسات ترحیم جایگاه عظیمی در این فرهنگ سازی دارند، خاطرنشان کرد: باید در راستای آگاهی بخشی و توجیه درست جوانان وارد میدان شویم که اگر این چنین شد، همه مشکلات خواه ناخواه برطرف می شود.

امیدی، چشم و هم چشمی را یکی از آفت های پیش روی ازدواج آسان بیان کرد و افزود: متأسفانه به خاطر چشم و هم چشمی بسیاری از خانواده ها در تهیه جهیزیه و مخارج ازدواج فرزندانشان با مشکل جدی مواجه هستند و این یک خسران بزرگ است.

وی حرکت در راستای دستورات اسلام را یکی از بهترین راهکارهای ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه دانست و ابراز داشت: باید در رابطه با ازدواج آسان و نگاه اسلام به ازدواج جوانان گفتمان سازی صورت گیرد و در این میان نقش حوزه های علمیه خصوصا طلاب خواهر غیرقابل انکار است.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه(س) فارسان، همکاری حوزه و دانشگاه برای برگزاری کارگاه های توجیهی و آموزشی در زمینه ازدواج آسان را ضروری دانست و تصریح کرد: باید از وجود نخبگان و مشاوران زبده در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان و آموزش و آگاه سازی جوانان بهره مند شویم و این از ضرورت ها است.

این محقق حوزوی با تأکید بر این که فضای مجازی نیز در فرهنگ سازی ازدواج آسان بسیار مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: به یقین فعالیت در شبکه های اجتماعی و ترویج بایدها و نبایدهای ازدواج در آگاه سازی مردم خصوصا جوانان نقش مؤثری خواهد داشت.

امیدی تبلیغ چهره به چهره را بسیار مفید دانست و تصریح کرد: به یقین اگر توانستیم جوانان را متقاعد سازیم و راه و روش ازدواج آسان را به آن ها نشان دهیم، دیگر کسی به سمت ازدواج های تشریفاتی و پرهزینه نمی رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نبی جعفری FI ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    خانوم محجبه و اهل زندگی باشه