دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کارگاه آموزشی

حوزه/ سلسله کارگاه های آموزشی مخاطب شناسی، با موضوعات تکنیک های رفتار غیر کلامی و اصول متقاعد سازی، ویژه طلاب مدرسه علمیه خواهران کوثر، شهرستان آباده، برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، سلسله کارگاه های آموزشی مخاطب شناسی با مضوعات تکنیک های رفتار غیر کلامی و اصول متقاعد سازی، با حضور30 نفر از طلاب مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان آباده با حضور اساتید و متخصصین در این امر در سالن احتماعات این حوزه علمیه برگزار شد.

بر این اساس، در این نشست طلاب با مساله مخاطب شناسی در ارائه برنامه های مختلف، برای جذب بیشتر مخاطب آشنا می شوند.

 خانم فرخی از اساتید حوزه آباده در مرحله اول این نشست به بیان تکنیک های رفتار غیر کلامی پرداخت و اظهار داشت: رفتار و حالات هر فرد نشان دهنده ی شخصیت اوست و از آنجا که حالات روحانی ما بر حالات جسمانی اثر دارد، پس مهم است که در درون ما چه می گذرد.

وی در ادامه به تکنیک هایی برای رفتار غیر کلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: شناختن ویژگی های فردی طرف مقابل، محدود کردن قلمرو نفوذ فرد مخاطب به وسیله چشمان خود، متوجه کردن خواسته های خود با استفاده از لحن، بیان و تن صدا و حرکات دست و ... از جمله تکنیک های رفتار غیر کلامی به شمار می آید.

این محقق حوزوی گفت: اگر میخواهید دیگران طرح شما را بپذیرند با اصول متقاعد سازی آشنا باشید و آن را ماهرانه به کار ببندید، از دید روانشناسان متقاعد کردن یعنی میل و رغبت دیگران را برای انجام کاری برانگیزیم؛ باید کاری کرد دیگران حرف ما را قبول داشته و با استفاده از روش هایی، از جمله پرسش های اقتدارآمیز یا حکایت ها و نکته های اخلاقی زیبا، توجه افراد را به خود جلب کنید.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha