دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علی شیخ موحد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از راه اندازی سطح ۴ در این حوزه خبرداد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله علی شیخ موحد، مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس با اشار به این كه حضور روحانیت در جامعه شرایطی دارد، ابراز داشت: سه شرط بقای روحانیت، دانش دینی، تقوا و آگاهی به زمان است.

وی با تاكید بر اینكه باید مواظب باشیم حرف های تكراری و اشتباه نزنیم، تصریح كرد: حاصل تجربه 35 سال فعالیت من در سازمان جهاد این است كه اگر یك روحانی به این سه اصل معتقد و عامل باشد می تواند با همه مسئولین و مدیران از هر جناح سیاسی تعامل كند.

استاد حوزه علمیه شیراز با عنوان اینكه وضعیت فرهنگی شهرها رضایت بخش نیست، اظهار داشت: جمعیت نمازگزاران مساجد و برخی نمازهای جمعه كمرنگ شده است و باید دراین خصوص علت یابی شود و به دغدغه های مقام معظم رهبری درخصوص وظایف روحانیت و شرایط یك روحانی موفق توجه شود؛ البته برخی مساجد هنوز پرجمعیت و شاداب هستند كه به تاثیر روحانی سخنور ، شاداب و بانشاط آنان باز می گردد.

آیت الله موحد با اشاره به آیه «نفر» و اینكه خدای متعال در این آیه كریمه می فرماید مبلغین پس از تحصیل علم به قوم خود برگردند، افزود: این نكته بسیار مهمی است، زیرا مبلغی كه از قوم باشد بهتر به اداب و رسوم و سنن قوم خود آگاه است و می تواند در فرایند تبلیغ از این عوامل استفاده موثرتری بنماید.

به آمریکا برو ؛ در آخوندی پیشرفت نمی کنی!

وی همچنین به بیان خاطره ای از ایام جوانی اشاره نموده و گفت: در سال 1337 طلبه شدم و در سال 40 به قم رفتم. آن زمان شیراز شامل چهار محله اصلی بود و هر محله 4-5 مجتهد داشت. در كنكور فلسفه در ایران رتبه هشتم را كسب كردم و خودم از این رتبه بی خبر بودم؛ بعدها دریكی از بازجویی های ساواك این مطلب را به من گفتند و افزودند: ما برای تو گذرنامه آمریكا گرفته ایم. به آن كشور برو چون در ایران و در كسوت آخوندی پیشرفت نمی كنی؛ زیرا شما روحانی ها كمتر اهل تحقیق در مسائل اجتماعی هستید؛ و البته به پیشنهاد آنها جواب رد دادم، ولی نكته ای كه به من درباره تحقیق در مسائل اجتماعی گفتند، نكته دقیقی بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس همچنین از راه اندازی سطح 4 در این مركز خبر داد و افزود: بحمدلله خواهران مبلغه فعالیت های وسیع تبلیغی دارند و علاوه بر اعزام آنان به مدارس توسط ستاد اقامه نماز؛ در حرم مطهر شاهچراغ(ع) ، صدا و سیما و تمامی مراكزی كه اعلام نیاز نمایند، همكاری مستمر دارند.

وی جهت اعزام مبلغین خواهر به مدارس و ارتباط با برنامه های ستاد اقامه نماز به طور كامل اعلام آمادگی نمود.

انتهای پیام 44/313

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha