جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شیخ موحد

حوزه / آیت الله شیخ موحد در مراسم افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی تجوید گفت: مهمترین نگاه به قرآن، انس با قرآن کریم است که نتیجه آن آشنایی انسان با دستگاه الهی و اصل خودش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از فارس، «آیت الله شیخ موحد» مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس، در مراسم افتتاحیه دومین دوره تربیت مربی تجوید، رعایت تجوید، زیباخوانی و صحیح خوانی قرآن کریم را اولین نگاه به قرآن بیان کرد و اظهار داشت: در صدر اسلام این امور را از پیامبر یاد می گرفتند و از اواخر قرن سوم و اوایل قرن چهارم دستورات تجوید طبقه بندی و تنظیم شدند.

وی افزود: تقریباً یک امر بدیهی است که اگر قرآن با لحن خوب و زیباتری قرائت شود، قابل توجه تر و موثرتر است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس نگاه دوم را توجه به مفاهیم و تفسیر قرآن کریم دانست و گفت: هر چند از لحاظ قرائت جایگاه خوبی پیدا کردیم، اما از این نظر که مفاهیم قرآنی در جای جای زندگی رخنه کند، هنوز جای تلاش است.

وی افزود: اگر به قصه های قرآنی توجه کنیم، هر کدام یک پیام بسیار مهم و قابل پیاده شدن در هر جامعه ای را دارد. همان طور که در غرب برای معرفت شناسی مطالعه معارف ادیان خصوصاً معارف قرآنی پیشنهاد شده است.

آیت الله شیخ موحد گفت: همه افراد حق استفاده از قرآن را دارند به شرط آنکه علم اصول، زبان و ادبیات عرب را بدانند و با روایات و شأن نزول آیات آشنا باشد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مفاهیم و تفسیر، پیش نیاز انس با قرآن کریم است، تأکید کرد: مهمترین نگاه، انس با قرآن است که نتیجه آن آشنایی انسان با دستگاه الهی و اصل خودش است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس انس بدون شناخت را محال عقلی دانست و تصریح کرد: هر کس اهل حقیقت شد، پذیرفته می شود و در قلوب مردم جا پیدا می کند.

وی در پایان با اشاره به انس عمیق شاگردان حضرت زهرا(س) با قرآن به گونه ای که مکالمات روزمره را با استفاده از آیات قرآن پاسخ می دادند، گفت: انتظار از حوزه خواهران، انتقال معارف و علوم اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha