پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 عبدالرضا خوشنویس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر این که خبرنگاران وامدار صاحبان ثروت و قدرت نباشند، گفت: نباید امنیت شغلی خبرنگاری که در راستای حق و حقیقت و مطالبات مردم می نویسد، به خطر انداخته شود.

حجت الاسلام عبدالرضا خوشنویس، درگفتگو با خبرگزاری «حوزه»در شیراز در آستانه روز خبرنگار اظهار داشت: اگر بخواهیم خبرنگار را به عنوان منبع  اطلاع رسانی مطمئن برای توده های مردم معرفی کنیم حرف بجا و درستی است و دراین راستا باید عنوان کرد که نقش آفرینی آنان چقدر می بایست مورد توجه مردم ومسئولان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: به عقیده کسی که بخشی از عمر خود را در راه اطلاع رسانی سپری کرده باید این قشر از جامعه درحوزه کاری خود احساس امنیتی که دارای معنا و تفسیرهای گوناگونی داشته باشد، چرا که علاوه  بر امنیت شغلی به امنیت اجتماعی و فردی نیاز دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر مدیری با پرسش خبرنگاری روبرو گردید،  بداند که خبرنگار با پرشس وسئوال خود از ذهن توده های مردم سخن می گوید و نیز مدیران بدانند کسی روبروی  وی نشسته تنها یک نفر نیست، بلکه تجلی توده ها و اقشارمختلف جامعه اسلامی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز بیان داشت:  نباید امنیت خبرنگاری که در راستای حق و حقیقت و مطالبات مردم می نویسد به خطر انداخته شود و در این راستا نگاه سنگین به خبرنگار، نگاه سنگین به جامعه و بی مهری به او بی مهری به دیگر ارکان است.

قائم مقام امور مساجد استان فارس اضافه کرد: امنیت یک خبرنگار، نشان از بالابودن فرهنگ عمومی است، لذا باید دانست و قبول نمود که خبرنگار زبان جامعه بوده و نیاز به پشتیبانی فکری دارند، مردم و مسولین نیز نیازها و مطالبات خود را به وی انتقال دهند و بدانند که خبرنگاران  زبانی گویا و بیانی شیوا برای اقشار مختلف هستند.

حجت الاسلام خوشنویس ابراز داشت: اگر خبرنگار برای ارائه مطالب حقیقی و واقعی احساس ناامنی و ترس کند، آنگاه گزارش های وی ناقص به بدنه جامعه انتقال می باید و نیز جامعه ای که  خبر ناقص دریافت کند، مدرن و متکامل نخواهد بود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرا IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    0 0
    خبرنگار باید خبر درست و صحیح را انتقال بدهد نه هر چی حکومت خواست ، اخوند باید به فکر قدرت وپول و مال و منال دنیا نباشند