پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسالم قاسم الهی صدر شیرازی

حوزه/ مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز با تاکید بر وحدت اسلامی گفت: بجای کوبیدن بر طبل اختلافات ،بر اشتراکات تکیه کنیم .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز در  نشست  "ترویج اخوت اسلامی" از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: یکی از عوامل مهم جنگ ها در طول تاریخ، نژاد پرستی، قوم گرایی، برتری جویی و تعصب های مذهبی بوده است.

وی افزود: قرآن کریم در این رابطه به همه افراد بشر گوشزد می کند که شما در نزد خداوند، گرامی و محترمید و از این جهت بر بسیاری از مخلوقات برتری دارید.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز گفت: بنابراین وقتی انسان اینگونه بر سایر مخلوقات برتری داشته باشد، سزاوار اختلاف و تفرقه و پیروی از هوای نفس نمی باشد.

وی اضافه کرد: همه افراد بشر از یک پدر و مادر آفریده شده اند و لی اینکه به صورت اقوام وقبیله در آمده اند فقط برای تشخص و شناخت همدیگر استو گرنه در حقیقت هیچ یک بر دیگری برتری ندارند به جز کسانی که به دنبال تقوای الهی باشند.

استاد حوزه شیراز خاطر نشان کرد: خداوند در سوره حجرات می فرماید که " إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْکُمْ وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ" در حقیقت مومنان با هم برادرند، پس میانه برادرانتان را اصلاح کنید و از خدا پروا داشته باشید و به امید آنکه مورد رحمت قرار بگیرید.

وی گفت: مومنان شامل همه مسلمانان می شود و مفسران شیعه و اهل سنت از آیه مبارکه ذکر شده، اصلاح گری را در همه زمان ها در میانشان آنها لازم دانسته و بر این حقیقت تصریح کرده اند.

حجت الاسلام الهی صدر شیرازی اظهار داشت: شایسته نیست که دو برادر با هم نزاع داشته باشند و به جای اختلاف، باید صلح سرلوحه زندگی اجتماعی شان باشد.

وی در ادامه گفت: بنابراین، یک راه حل قرآنی و روایی این است که باید اخوت اسلامی و دینی را در میان مسلمانان ترویج داد و مسلمانان حرمت برادری را حفظ کنند و این پیوند برادری را هر چه بیشتر مستحکم نمایند.

مدیر مدرسه شهید دستغیب شیراز گفت: جامعه اسلامی که در آن برادری و یک رنگی برقرار است، نیاز به صلح و سازش دارد، به دلیل آنکه برادری دینی با اختلاف نمی سازد.

وی در جمع طلاب و اساتید شیراز یادآور شد: بر منادیان صلح واجب است که اختلاف میان مسلمانان را حل کنند، لذا در اثر اختلاف، قدرت و عظمت و عزت مومنان و مسلمانان از میان می رود و اگر در جامعه ای از اصلاح گری خبری نبود، طبق سنت الهی گرفتار عذاب خواهند شد.

حجت الاسلام قاسم الهی صدر شیرازی، بیان کرد: اصول بسیاری همانند توحید، نبوت، معاد و نیز فروعات دینی از ارزش های مشترک میان مذاهب اسلامی است و اگر آنها روی این ارزش های مشترک تمرکز نمایند و مسائل اختلافی میان خود را از راه گفت و گوی علمی حل کنند، اختلاف ها کنار گذاشته خواهد شد و جای خود را به وحدت خواهد داد.

وحدت مسلمانان در تمسک به کتاب و اهل بیت(ع)

مدیر مدرسه علمیه شهید دستغیب شیراز گفت: محبت به اهل بیت(ع) ارزش مشترک دیگری است که در ایجاد صلح و صمیمیت میان مسلمان و پیروان مذاهب موثر می باشد.

وی افزود: تمسک به اهل بیت علیهم السلام محور وحدت و همدلی و مایه هدایت و استواری و پایداری در راه مستقیم الهی است.

استاد حوزه شیراز گفت: امروزه وظایف روحانیون و منبری های ما این است که خطر نفوذ دشمن از طریق دو دسته گی بین شیعه و اهل سنت را در جامعه اسلامی متذکر شوند تا همگی در مقابل هجوم دشمنان قسم خورده اسلام بایستند و نقشه های شوم آنان را نقش برآب کنند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha