شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین جواد گلپایگانی

حوزه/ وظیفه علمای جهان اسلام این است که تلاش کنند با وفاق و همدلی، اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند تا استقبال مردم دنیا به این دین دوباره گسترش یابد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی در نشستی با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی،  با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در ایران گفت : : بعد از پیروزی، علاقه مردم دنیا به معارف اسلام بیشتر شد تا جایی که ابرقدرت ها از گسترش اسلام احساس خطر کردند؛ آنها گروه های تکفیری و افراطی را ایجاد کردند تا بوسیله آنها چهره رحمانی اسلام را خدشه دار کنند .

وی افزود: امروز وظیفه علمای جهان اسلام این است که تلاش کنند تا با وفاق و همدلی اسلام ناب محمدی را به دنیا معرفی کنند تا استقبال مردم دنیا به این دین رحمانی دوباره گسترش یابد .

فرزند آیت الله العظمی گلپایگانی ضمن تقدیر از تدوین و چاپ موسوعه 20 جلدی « السنه النبویه فی مصادر المذاهب الاسلامیه »  اظهار داشت: چاپ و توزیع مناسب این موسوعه  در جهان اسلام می تواند تاثیر بسزایی در وحدت مسلمانان داشته باشد .بنده چاپ این موسوعه را موفقیت بزرگی برای اسلام می دانم .

وی تصریح کردند : برای اثر گذاری در سطح عموم جامعه باید از تمام ابزار ها از جمله رسانه ها استفاده کرد . هرچند امروزه اکثر بنگاه های خبری و رسانه ها در دست صهیونیسم است اما باید از امکانات موجود بیشترین استفاده را برد .

استاد حوزه ایجاد همدلی در جهان اسلام را مهمترین وظیفه علمای اسلام دانسته و افزودند: امروزه وهابیت با فعالیت گسترده در حال القای تفکر خود است و این وظیفه علمای اسلام را دشوار تر می کند که با ایجاد همدلی در جهان اسلام باید گوی سبقت را از وهابیت بربایند و اسلام ناب را معرفی کنند .

همچنین در پایان حجت الاسلام والمسلمین سید باقر گلپایگانی  فرزنددیگر  مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی، ضمن تقدیر از فعالیت های پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ایجاد ارتباط بین علما گفت: دیدار  با علمای اهل سنت بسیار مفید خواهد بود چون در این دیدارها علمای اهل سنت پی به محبت مرجعیت شیعه خواهند برد و این باعث تعمیق روابط خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایراندخت IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
    0 0
    حجت الاسلام والمسلمین سید جواد گلپایگانی در نشستی با رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی،....همچنین در پایان حجت الاسلام والمسلمین سید باقر گلپایگانی...؟؟؟؟؟ بالاخره جواد یا باقر؟؟؟؟