پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله خرازی

حوزه/ عضو ارشد جامعه مدرسین گفت: امروز ما باید مقابل آمریکا و دشمنان اتحاد داشته باشیم تا ضربه بر پیکر مسلمین وارد نشود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله خرازی امروز در دیدار با اعضای شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در مسجد حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در روایات تاکید شده که اتحاد و ائتلاف، یکی از مهم ترین وظایف بزرگ جامعه شیعه است، اظهار داشت: دشمن تاکنون با سوءاستفاده از عدم اتحاد مسلمانان، به اسلام ضربه وارد کرده است؛ در حالی که اگر مسلمین انسجام خود را حفظ کرده بودند، ضربات دشمن دوام پیدا نمی کرد.

وی تصریح کرد: بنده به یاد دارم روزی در محضر حضرت آیت الله العظمی بروجردی بودیم و جمعیت زیادی نیز حضور داشتند؛ پیرمردی کنار ایشان نشسته بود و از ایشان سوالاتی می کرد که حضرت آیت الله بروجردی نیز با کمال محبت و احترام به سوالات وی پاسخ می گفتند.

این استاد حوزه افزود: پیرمرد پاکستانی، شیعه شده بود و در راه شیعه شدن سوالاتی برای وی بوجود آمده بود که از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی پرسش می کرد.

این عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه آیت الله العظمی بروجردی همواره بر ضرورت وحدت و ائتلاف مسلمین تاکید می کرد، ابراز داشت: آن پیرمرد پاکستانی از ایشان سوال کرد آیا ائتلاف با مسلمانان بدین معناست که ما هم باید پیرو عقائد آنها باشیم؛ که مرحوم حضرت آیت الله بروجردی پاسخ دادند اشتراکاتی وجود دارد؛ اما هر فرقه ای عقائد خود را دارد.     

این عضو جامعه مدرسین با تاکید بر اینکه بیانات آیت الله العظمی بروجردی در خصوص وحدت برای مقابله با دشمنان اسلام بود، اظهار داشت: امروز نیز ما باید مقابل آمریکا و دشمنان اتحاد داشته باشیم تا ضربه بر پیکر مسلمین وارد نشود.

آیت الله خرازی با بیان اینکه دشمنان از اتحاد مسلمانان می ترسند، ابراز داشت: امروز مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بر ضرورت وحدت مسلمین تاکید دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده از ظرفیت مساجد برای پیگیری امور مؤمنین تاکید کرد و گفت: اگرچه مسجد محل عبادت محسوب می شود و عبادت مقدم بر سایر امور می باشد؛ اما باید نهایت استفاده را از این ظرفیت عظیم داشته باشیم.   

این عضو جامعه مدرسین با گلایه از اینکه نمازگزاران برخی مساجد نسبت به یکدیگر شناخت و آگاهی ندارند، ابراز داشت: مومنان باید یکدیگر را بشناسند و با استفاده از حرفه و مشاغل خود به یکدیگر خدمات ارائه دهند.

آیت الله خرازی افزود: دفتری در مساجد برای شناسایی نمازگزاران شکل بگیرد و مشاغل و هنرهای مؤمنان در آن ثبت شود تا مسجد فاعلیت و فعلیت داشته باشد و اثرگذاری آن در زندگی مردم افزایش یابد.    

وی در پایان از تلاش شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت قدردانی کرد.

انتهای پیام/313/33

   

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha