جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی امام جمعه بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد گفت تقویت پایه های اسلام و نظام جمهوری اسلامی از مهمترین و اصولی ترین اهداف رسانه های داخلی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛حجت الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در آئين بزرگداشت روز خبرنگار که در سالن فرمانداری شهرستان بروجرد برگزار شد گفت:۱۷ مرداد یادآور حقانیت رسالت خبرنگاران است چرا که در این روز شهید محمود صارمی برای دفاع از حقانیت در خون خود غلتید و این روز به نام روز خبرنگار در تقویم به ثبت رسید.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران پیشتازان جبهه آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه هستند افزود:قلم و  اهالی این عرصه نقش موثری در سعادت و شقاوت ملتها دارند و باید با اخلاص و تلاشی مضاعف در راه سعادت بشر گام بردارند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه اهالی قلم نقش بسزایی در جهت دهی بینش و تفکر جامعه دارند تصریح کرد:خبرنگاران و اهالی قلم در رسانه های مختلف داخلی باید در ارتقاء بینش و تفکر جامعه برای ترویج اهداف اسلام و نظام جمهوری اسلامی اطلاع رسانی کنند.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه رسانه هایی که در جهت ترویج اهداف نظام جمهوری اسلامی تلاش می کنند رسانه هایی هستند که مورد تایید و حمایت نظام قرار می گیرند یادآور شد:امروز رسانه های دیداری،شنیداری و نوشتاری تمام سعی خود را در جهت گسترش و تعمیق باورهای اسلام و انقلاب در جامعه بکار گرفته اند.

وی با بیان اینکه تقویت روحیه امید و خودباوری از جمله دیگر وظایف رسانه در اطلاع رسانی به آحاد جامعه است بیان داشت:رسانه ها و اهالی قلم باید با نقد منصفانه ،دلسوزانه و سازنده توام با امید به آینده در جهت پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی تمام همت خود را بکار گیرند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه عملکرد رسانه ها باید به گونه ای باشد که افق آینده را به سمت درست و صحیح رهنمون سازد اظهار داشت:رسانه ها علاوه بر انعکاس مشکلات و مطالبات مردمی تلاش می کنند از یاس و ناامیدی در جامعه جلوگیری کنند.

حجت الاسلام ترابی با بیان اینکه امروز دشمنان اسلام و انقلاب با بکارگیری تکامی امکانات و تجهیزات قصد دارند تا با برانگیختن احساسات مذهبی و قومی روحیه معنویت،اتحاد و خودباوری را در بین افراد جوامع اسلامی کمرنگ نمایند افزود:رسانه ها در این میان باید به تعمیق این باورها و انسجام اتحاد و معنویت در بین مردم جامعه، اسلام و نظام را یاری دهند.

وی خبرنگاران را طلایه داران جبهه آگاهی,و اطلاع رسانی در جامعه دانست و تصریح کرد:خبرنگاران همیشه نقش مهمی در دعوت مردم به صحنه های سرنوشت ساز نظام جمهوری اسلامی داشته اند و از این رو این نقش پررنگ بر کسی پوشیده نیست.

امام جمعه بروجرد  در پایان با بیان اینکه خبرنگاران باید در جهت اجرای ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی نیز گام بردارند خاطر نشان کرد:در شرایطی که دشمن با استفاده از ابزارهایی از جمله تحریم و فشارهای اقتصادی معیشت مردم را دچار مشکل نموده است افزود:در این رابطه نیز رسانه ها و خبرنگاران باید در جهت تشویق و ترغیب مردم و سیاست های نظام در این راستا به اجرای تحقق اقتصاد مقاومتی کمک نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha