پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حنان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان

حوزه / مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها باید با رعایت اصل صداقت و دلسوزی به ارائه اخبار امید بخش و نقد منصفانه در جامعه بپردازند تصریح کرد:با در نظر گرفتن این اصول می توان به پویایی و شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد؛ حجت الاسلام حمید رضا حنان، امروز در آئين گرامیداشت روز خبرنگار در سالن شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با بیان اینکه باید خبرنگاران از آموزش های لازم و تخصصی برای امر خبرنگاری بهره گیرند، اظهارداشت: با وجود آموزش و پژوهش در عرصه اطلاع رسانی بیشتر می توان تبلیغ و خبر را در راستای گسترش نهادینه کردن فرهنگ در جامعه به کار گرفت.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها باید با رعایت اصل صداقت و دلسوزی به ارائه اخبار امید بخش و نقد منصفانه در جامعه بپردازند، تصریح کرد: با در نظر گرفتن این اصول می توان به پویایی و شکوفایی جامعه در ابعاد مختلف کمک کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان خاطر نشان کرد: تنها خبرگزاری و سایت های دارای مجوز می توانند به اطلاع رسانی و خبررسانی در جامعه خدمت کنند و از فعالیت سایت های خبری تحلیلی بدون مجوز نیز جلوگیری خواهد شد.

در ادامه فرماندار خرم آباد نیز با اشاره به اینکه برخی از افراد نا آشنا به اصول خبرنگاری با راه اندازی سایت های بدون مجوز به اسم خبرنگار با حیثیت و شان خبرنگاری و رسالت خبرنگاری بازی می کنند افزود:نباید اجازه داد این افراد به اسم خبرنگار با انتشار برخی مطالب به شخصیت خبرنگاران و رسالت و  جایگاه خبری توهین کنند.

حبیب الله خجسته پور در ادامه با اشاره به اینکه برای آگاهی و اثر بخشی خبر و مقابله با فعالیت افراد غیر خبرنگار باید مطالب خبری جامع و کامل باشد افزود: در این راستا باید خبرنگاران با اشراف به موضوعات در تمامی حوزه ها اثر بخشی منفی فعالیت و مطالب افراد غیر خبرنگار را خنثی نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha