جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن ترابی - بروجرد

حوزه / امام جمعه بروجرد گفت: نیازمند قوانین مدون و مشخص در نظام اسلامی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان با اشاره به اهمیت بالای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهارداشت: در صورت تحقق این دو فریضه، بسیاری از مشکلات دینی و فرهنگی موجود در جامعه مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بی تفاوتی نسبت به سرنوشت همنوع از مصادیق بارز توجه نکردن به ارزشهای اسلامی و الهی در نزد مسلمانان است، تصریح کرد: امروز همه باید در هر پست و مقام نسبت به سرنوشت همدیگر احساس مسئوليت کنیم و این امر تنها با امر به معروف و نهی از منکر مخقق خواهد شد.

امام جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه متاسفانه امروز شاهد مظلوم بودن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم، ابراز داشت: همه دستگاه های اجرایی باید در قبال این فریضه احساس مسئوليت نمایند و به نحو احسن وظایف خود را در این خصوص انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه باید قوانین مدون و مشخصی در نظام اسلامی برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تشکیل شود، خاطر نشان کرد: امروز باید ستادهای امر به معروف و نهی از منکر در اجرای منسجم و هدفمند برنامه های خود تلاشی مضاعف داشته و به خاطر داشته باشند خروجی برنامه های این ستاد با اجرای برنامه های با محتوا صورت گیرد.

وی انجام درست و دقیق کارهای فرهنگی را برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ها باید با ورود به موضوعات اجتماعی از جمله پوشش نامناسب و بدحجابی ها و وضعیت تالارها و سفره خانه ها از رشد ناهنجاری های اجتماعی و افول ارزش ها در جامعه پیشگیری نماید.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه خوشبختانه  ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد در حوزه تذکر لسانی جزء شهرستان های موفق کشور است، افزود: امید می رود با برنامه ریزی های منسجم تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نمود پیدا کند و به صورت فرهنگی عمومی تبدیل شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha