جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیین کلنگ زنی

حوزه / با حضور نماینده ولی فقیه ،امام جمعه و مسئولان شهرستان دورود ، کلنگ ساخت مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی (ره) به زمین زده شد.

امام جمعه دورود، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»در خرّم آباد، با اعلام این خبر و با بیان اینکه این مدرسه  در سال ۱۳۳۲ به همت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و با هدف تربیت مبلغان دینی به زمین زده شد افزود:این مدرسه در حال حاضر از لحاظ فضای فیزیکی برای پذیرش بیشتر طلاب علاقمند به علوم حوزه، گنجایش ندارد و به همین منظور کلنگ احداث ساختمان جدید مدرسه علمیه حضرت آیت الله العظمی بروجردی ره به زمین زده شد.

حجت الاسلام حقیان با اشاره به اینکه زمین این مدرسه به همت مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان خریداری شده است تصریح کرد:این مدرسه در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع احداث می شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون قریب به ۱۰۰ طلبه از پایه ۱ تا ۶ در این مدرسه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند افزود:امید می رود با همت خیران در ساخت این مدرسه شاهد آغاز و تسریع در روند ساخت این مدرسه باشیم.

امام جمعه دورود به نقش بی بدلیل مدارس علمیه در گسترش فرهنگ دینی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه اشاره و تصریح کرد:توسعه و تجهیز مدارس علمیه و زیر ساخت های حوزوی در جهت تربیت مبلغانی کارآمد در جامعه نیازی اساسی است و در این زمینه باید با عزم جهادی به تحقق این مهم جامه عمل بپوشانیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha