یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) دورود، از پذیرش ۳۰طلبه سطح سه از مهر ماه سال جاری در این مدرسه خبر داد.

خانم فرحناز لیریایی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»،در خرم آباد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س) در سال ۷۷به همت امام جمعه وقت این شهرستان پایه گذاری شد،گفت: این مدرسه در آن سال ها پس از یک دهه توقف، بدلیل برخی مشکلات، بالاخره در سال ۸۸با همت و پیگیری مجدد حجت الاسلام الهی نژاد فعالیت حوزوی خود را از سر گرفت و رسما در همان سال نیز به تربیت بانوان علاقه مند به تحصیل حوزوی مشغول شد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه الزهرا(س)دورود در دو ساختمان مجزا برای سطوح ۲و۳با مساحت ۲هزار متر مربع فعالیت می کند افزود: پس از اخذ مجوزهای لازم امسال برای اولین بار این مدرسه در مهر ماه۳۵طلبه سطح سه را پذیرش می نماید.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)دورود در ادامه با اعلام اینکه از این تعداد طلبه۱۵نفر بصورت حضوری و ۱۵نفر دیگر نیز بصورت غیر حضوری به تحصیل علوم حوزوی مشغول خواهند شد یادآور گردید:همچنین در سال تحصیلی جدید علاوه بر این میزان طلبه سطح ۳تعداد ۵۵طلبه نیز در سطح دو پذیرش خواهند می شوند اظهار داشت:از این تعداد نیز ۳۵نفر بصورت حضوری و ۲۰طلبه دیگر نیز بصورت غیر حضوری فعالیت تحصیلی خود را اغاز می کنند.

لیریایی، با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد طلاب مشغول به تحصیل در این مدرسه ۱۳۵نفر می باشد گفت:در مهر امسال نیز با پذیرش های جدید در سطوح ۱و۲شمار طلاب این مدرسه به ۲۱۵طلبه خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه تاکنون نیز قریب به ۱۰۰طلبه از مدرسه علمیه الزهرا(س)دورود فارغ التحصیل شده اند تصریح کرد:هم اکنون این مبلغان نیز در ادارات،نقاط شهری و روستایی ،دانشگاههاو مراکز آموزش عالی در بین مخاطبان حضور می یابند و به تبلیغ و تببین معارف دین مبین اسلام و آموزه های دینی می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)دورود با اشاره به اینکه امسال نیز این برنامه تبلیغی در سطح مدارس ،دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان اجرا خواهد شد گفت:بی شک نقش مبلغان در تبلیغ و ترویج آموزه های دینی بر کسی پوشیده نیست و مبلغان می توانند با تبلیغ معارف دینی در جهت مبارزه با آسیب های اجتماعی نیز قدم بردارند.

لیریایی با اشاره به اینکه هم اکنون  تعداد کادر اموزشی و اساتید این مدرسه علمیه ۲۰نفر می باشد گفت:تابستان جاری نیز طلاب می توانند با مراجعه به اساتید راهنمایی های لازم را از آنها برای فعالیتهای پژوهشی خود دریافت نمایند.

وی در پایان با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی و مناسبتی در طول سال گفت:در طول سال این مدرسه با برگزاری مناسبت های مختلف به اجرای برنامه های دینی و فرهنگی می پردازد.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)دورود با اشاره به اینکه کتابخانه  این مدرسه یکی از کتابخانه های مجهز مدارس علمیه خواهران استان گفت:طلاب این مدرسه با استفاده از منابع این کتابخانه نیز می توانند فعالیتهای پژوهشی و تحقیقی خود را انجام دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha