دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کلاس درس طلاب

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) شهرستان نورآباد لرستان از تحصیل ۱۳۷طلبه سطح ۱و۲در این مدرسه خبر داد.

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» با اشاره به اینکه مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) شهرستان نورآباد در سال ۱۳۸۶ به همت مرحوم حاج احمد امیدیان با مساحت ۲هزار و۵۰۰متر مربع بنا نهاده شد گفت:این مدرسه در همان سال به تربیت برادران علاقه مند به علوم حوزوی مبادرت نمود.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) نورآباد از مدارس علمیه برتر استان لرستان به شمار می آید افزود:هم اکنون این مدرسه در ۴طبقه با دارا بودن فضای آموزشی مناسب،مکان مناسب برای کادر اموزشی مدرسه ،سالن مطالعه و همچنین سالن غذاخوری است و طلاب در فضای نسبتا مناسبی تحصیل می کنند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج)نورآباد همچنین با اشاره به اینکه کتابخانه این مدرسه نیز با بیش از ۱۵هزار جلد کتاب در اختیار طلاب برای فعالیتهای علمی و پژوهشی است بیان داشت:در مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) علاوه بر برنامه ریزی دو ساعت مطالعه در روز برای طلاب برنامه مباحثه نیز بصورت مستمردر نظر گرفته شده است و طلاب بصورت روزانه به مطالعه و مباحثه دروس حوزوی مشغول اند.

حجت الاسلام موسوی، با اعلام اینکه در مدرسه علمیه نورآباد۴مدرس تمام وقت و پاره وقت به طلاب دروس حوزوی را آموزش می دهند خاطر نشان کرد :در تابستان نیز مدرسان این مدرسه پذیرای طلاب برای گرفتن مشاوره و راهنمایی جهت تکمیل و اتمام پایان نامه های تحصیلی هستند و به طلاب مشاوره های لازم را می دهند.

وی با اشاره به اینکه برای ورزش طلاب این مدرسه نیز برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد تصریح کرد:با اجاره سالن ها و استخرهای ورزشی سایر نهادها ،طلاب در رشته های ورزشی فوتسال،والیبال ،تنیس روی میز و همچنین شنا به فعالیت ورزشی می پردازند.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم(عج) نورآباد همچنین با اشاره به ضرورت حضور مشاور در مدارس علمیه نیز یادآور شد:در سال تحصیلی جدید نیز مقرر شده است مشاور در مدرسه حضور داشته باشد و در زمینه های فردی ،خانوادگی و اجتماعی به طلاب مشاوره های لازم را بدهد.

حجت الاسلام موسوی، با تاکید بر حضور طلاب در مباحث تبلیغی در جامعه افزود:طلاب مدرسه علمیه بقیه الله اعظم این شهرستان علاوه بر حضور در مساجد و تبلیغ امور دینی و اعتقادی در جمع نوجوانان و جوانان با تشکیل حلقه های صالحین هم تلاش می کنند تا در عرصه تبلیغ و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در جامعه نیز بخشی از رسالت تبلیغی خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت قرآن و همچنین انس طلاب با این کتاب محکم الهی نیز گفت: یقینا انس با قران و کاربرد آیات الهی در تبلیغ می تواند کار آمد باشد و به همین منظور امسال پیش بینی شده است طرح تربیت حافظان قران کریم در این مدرسه در اولویت برنامه های اعتقادی و فرهنگی این مدرسه لحاظ شود.

مدیر مدرسه علمیه بقیه الله اعظم نورآباد در پایان ابراز داشت:برای موفقیت در طرح تربیت حفظ قرآن کریم در بین طلاب برنامه ریزی شده است که طلاب تا پایان سطح یک حداقل ۲۰جز قران کریم را حفظ باشند تا با این استمرار برای حفظ قران کریم نیز امادگی لازم را کسب نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha