دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خانواده

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد، با اشاره به اینکه امروز دشمنان جهان اسلام و انقلاب برای سست کردن بنیان خانواده از روشهای تبلیغی مخرب از جمله ماهواره ها استفاده می کنند، گفت: متاسفانه گسترش بد حجابی ها و اعتیاد در جامعه بخصوص در بین جوانان سوغات شوم ماهواره و رسانه های بیگانه است.

خانم سمیه موحدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،در خرم آباد با اشاره به اینکه امروز مبلغان باید در محورهای تبلیغی خود نیازهای جامعه و همچنین موارد اجتماعی را  در اولویت قرار دهند گفت:مخاطبان باید علاوه بر بیان موضوعات و سر فصل های اعتقادی و دینی، موارد اجتماعی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی را نیز تبلیغ نمایند تا در این باره دانش مخاطبان در مواجه با این مشکلات بالا رود.

وی با اشاره به اینکه مبلغان باید نیازهای جامعه را در قالب موضوعات قرآنی، دینی و اخلاقی پاسخگو باشند افزود:مهمترین وظیفه مبلغان در رابطه با  تبلیغ موضوعات اجتماعی بالا بردن دانش و آگاهی های خود در زمینه موضوعات اجتماعی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم آباد با اشاره به اینکه امروز مخاطبان موضوعات کلیدی و راهبردی در نحوه رویایی با آسیب های اجتماعی را از مبلغان مطالبه می کنند تاکید کرد:مبلغان باید این موضوعات را بصورت منسجم و تحلیلی به مخاطبان تحویل دهند.

موحدی،  با اشاره به اینکه امروز دشمنان جهان اسلام و انقلاب برای سست کردن بنیان خانواده از روشهای تبلیغی مخرب از جمله ماهواره ها استفاده می کنند تصریح کرد:متاسفانه گسترش بد حجابی ها و اعتیاد در جامعه بخصوص در بین جوانان سوغات شوم ماهواره و رسانه های بیگانه است.

وی با تاکید بر اینکه متولیان دینی و فرهنگی باید برای کاهش این هجمه های فرهنگی برنامه ریزی های مدون و منسجمی داشته باشند خاطر نشان کرد:آگاه ساختن و مهمتر از ان اقناع مخاطبان، در رابطه با معضلات اجتماعی مهمترین رسالت و وظیفه مبلغان در جامعه است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه(س) خرم آباد با اشاره به اینکه مبلغان برای تاثیر گذاری تبلیغ خود باید با تسلط بر دانش روز جامعه و استفاده از آیات و روایات کاربردی قرآن و احادیث دینی مجهز باشند ابراز داشت:مخاطبان باید مطالب خود را با بیان شیوا،رسا و تاثیر گذار به مستمعین تحویل دهند تا آنها نیز ضمن بکار گیری این دانش ها در جهت آگاهی سایر افراد جامعه هم در مقابله با آسیب های اجتماعی عصر حاضر تلاش نمایند.

موحدی در پایان گفت:مبلغان و طلاب مشغول به تحصیل در مدارس علمیه باید با ارج نهادن به موقعیت تبلیغی خود وظیفه شناش و زمان شناس باشند و از هر فرصتی برای تبلیغ احکام دین مبین اسلام و آموزه های دینی استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha