سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: نماز جمعه منتسب به ولایت است و در آن سیاست های نظام و مواضع و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه مردم و مسئولان تشریح می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به اهمیت برپایی نماز جمعه و نقش آن در آگاهی بخشی جامعه اسلامی، گفت:نماز جمعه مهمترین پایگاه تبلیغ دین مبین اسلام است، به طوری که دشمنان اسلام و انقلاب همواره از صفوف بهم فشرده مردم در مصلی ها و مکانهای برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در هراس هستند.

وی با اشاره به این که نماز جمعه، اجتماعی باشکوه است که هر سال بر عظمت آن افزوده می شود، یادآور شد: در نماز جمعه علاوه بر بیان احکام و ضرورت های دینی اوضاع و وقایع سیاسی اجتماعی جهان و همچنین اوضاع جهان اسلام و کشور نیز بیان می گردد.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به این که در آیین وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اوضاع کشور نیز به اطلاع مردم و نمازگزاران می رسد، تصریح کرد: نماز جمعه منتسب به ولایت است و در آن سیاست های نظام و مواضع رهبر معظم انقلاب به عنوان نقشه راه مردم و مسئولان تشریح می شود.

وی با بیان این که برپایی نماز جمعه علاوه بر زیبایی های معنوی، در آگاهی بخشی به مردم و جوامع نیز تاثیر گذار است، ابراز داشت:هم اکنون نماز وحدت بخش جمعه در ۱۷شهر استان لرستان اقامه می شود، همچنین ۵ مصلی نیز در استان در مرحله تکمیل هستند که امیدواریم با همت مسئولان و خیران زمینه بهره برداری هرچه سریعتر این مصلی ها محقق شود تا مردم ولایتمدار لرستان در فضایی مناسب به اقامه این نماز عبادی سیاسی بپردازند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha