پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به تحصیل ۱۴۷ بانوی طلبه در این مدرسه، بر ضرورت ارتقاء دانش قرآنی و رایانه ای طلاب تاکید کرد.

خانم اعظم آزادبخت در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در خرم آباد با اشاره به این که مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر در سال 1388 به همت حجت الاسلام والمسلمین صرفی پور، امام جمعه وقت پایه گذاری شده است، گفت:این مدرسه ابتدا در یک مکان وقفی به تربیت طلاب علاقمند به تحصیل علوم حوزوی می پرداخت، اما پس از چند سال ساختمان آن احداث شد.

وی با اشاره به این که ساختمان مدرسه با مساحت ۲هزار مترمربع در ۲طبقه، با ظرفیت خوابگاهی ۴۰ نفر می باشد، بیان داشت: برای سال تحصیلی جدید نیز ظرفیت پذیرش ۳۰طلبه به صورت حضوری، به این مدرسه اختصاص داده شده و با پذیرش این تعداد، آمار طلاب مدرسه  به ۱۴۷طلبه خواهد رسید.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰هزار جلد کتاب در کتابخانه مدرسه، برای فعالیت تحقیقی و پژوهشی طلاب، خاطر نشان کرد: در کتابخانه این مدرسه تمامی نرم افزارهای نور نصب شده است و طلاب می توانند از کتابخانه دیجیتالی نیز استفاده نمایند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اعلام این که در این مدرسه در طول سال تحصیلی کلاس های اخلاق برگزار می شود، به ارائه خدمات مشاوره ای اشاره کرد و افزود: کارشناس مشاوره ۳روز در هفته در مدرسه و ۲روز در هفته نیز در جمع طلاب خوابگاهی حضور می یابد و در زمینه های تحصیلی، فردی، خانوادگی و ... مشاوره های لازم را ارائه می دهد.

آزادبخت، تعداد اساتید مدرسه را ۱۲ استاد اعلام کرد و گفت: طلاب در طول تابستان نیز می توانند با مراجعه به اساتید، فعالیت های تحقیقی و پژوهشی خود را انجام دهند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر با اشاره به این که این مدرسه برای غنی سازی و بهره گیری مطلوب طلاب از اوقات فراغت نیز برنامه های آموزش رایانه، دوره های وبلاگ نویسی و دوره تجوید فشرده قرآن کریم را برگزار می کند، ابراز داشت: طلاب با شرکت در این کلاس ها، دانش قرآنی و رایانه ای خود را ارتقاء می بخشند.

آزادبخت در پایان با تاکید بر این که طلاب باید در طول تعطیلات تابستان نیز برای مطالعه و مرور دروس خود وقت کافی را اختصاص دهند، گفت: طلاب باید با برنامه ریزی منسجم و مستمر از این فرصت برای مطالعه دروس استفاده نمایند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha