جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی

حوزه/ امام جمعه خرم آباد آمیختگی ورزش با اخلاق را از آموزه های الهی برشمرد و گفت: پهلوان واقعی شخصی است که به مولا علی(ع) تأسی کرده و به دور از هوا، هوس، حب و بغض در میادین ورزشی حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میر عمادی ظهر امروز در دیدار با کارکنان و جامعه ورزشی استان ضمن گرامیداشت هفته فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای، اظهار داشت: ریشه داری فرهنگ پهلوانی، نشان از روحیه وارستگی در این ورزش دارد.

وی پیشینه تاریخی و دوری از رذایل اخلاقی را از ویژگی های جوانمردان و پهلوانان برشمرد و افزود: ترویج فرهنگ پهلوانی موجب رواج ارزش های انسانی در جامعه می گردد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این مطلب که ورزش پهلوانی و زورخانه ای، ریشه در باورهای مذهبی و اعتقادی و ملی دارد، ابراز داشت: ورزشکاران ایران اسلامی، با درخشش در میادین بین المللی ثابت کرده اند که همواره برای اعتلای کشور و سرافرازی پرچم جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده و همواره با ذکر نام ائمه اطهار(ع)، پیروزی و درخشش های بسیاری را برای مردم به ارمغان آورده اند.

امام جمعه خرم آباد خاطرنشان ساخت: ورزشکاران ایرانی با پوششی اسلامی در مسابقات جهانی، همواره به ارزش های اسلامی پایبند بوده و در برخی از مواقع حاضر به رویارویی و مسابقه با دشمنان اسلام و انقلاب نشده اند.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر تأسی ورزشکاران از سجایای مردانگی و فتوت حضرت امیر(ع)، تصریح کرد: ورزشکاران باید در میادین ورزشی پیام رسان ارزش های اسلامی بوده و با این کار، نام خود را برای همیشه جاودان خواهند کرد.

وی آمیختگی ورزش با اخلاق را از آموزه های الهی برشمرد و گفت: پهلوان واقعی شخصی است که به مولا علی(ع) تأسی کرده و به دور از هوا، هوس، حب و بغض در میادین ورزشی حاضر شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در پایان گذشت و روحیات اخلاقی و انسانی را دو خصیصه اخلاق پهلوانی دانست و گفت: شما عزیزان باید از روش و منش پیشوای اول شیعیان پیروی کرده تا یاد آن امام همام برای شما قوت قلب باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha