پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امید به مشیت الهی زمینه سعادت انسان‌ها را فراهم می‌کند و فشارهای زندگی سبب ساختگی انسان می‌شود گفت: امروز باید امیدآفرینی در بین معلولان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از یزد، آیت اللله محمد رضا ناصری، در دیدار با ورزشکاران معلول یزد، اظهار داشت: ورزشکاران در رشته های مختلف باید در کنار توجه به بعد قهرمانی به مسائل فرهنگی ، ارزشی ، کمالات انسانی و ارزشی عنایت خاص داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد بر توجه به معنویت و ارزش های الهی و انسانی در ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش کردن برای تعالی روح و جسم مهم و اثر بخش است.

وی در ادامه با اشاره به سوره والعصر، اظهار داشت: عصر به چند معنی است که یکی از آنها به معنای پسین و دیگری به معنی فشار است.

این استاد حوزه، افزود: چیزی را که آبش را بگیرید، می‌گویند عصر، به همین دلیل در عربی آب میوه را عصیرالفاکهه می‌گویند و خداوند هم به این فشار قسم می‌خورد چرا که فشار سبب پختگی و ساختگی انسان می‌شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: انسان‌ها در مشکلات ساخته می‌شوند و تجربه پیدا می‌کنند به همین دلیل است که بیان می‌شود قسم به عصر، قسم به فشارهایی است که نتیجه آن به کمال رسیدن انسان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در این سوره بیان می‌شود انسان‌ها در زیان هستند، گفت: کسی که یخ فروش است و یخ‌‌اش را در بازار می‌فروشد، سرمایه‌اش جلوی چشمش در حال آب شدن است، انسان‌ها هم به همین حالت هستند و سرمایه‌های خود را در حال از دست دادن هستند و قطار عمر آنها مدام به سمت نقطه پایان در حال حرکت است.

آیت الله ناصری گفت: ما نمی‌توانیم جلوی گذر زمان و این ضرر را بگیریم ولی می‌توانیم از این زمان استفاده لازم را کرده و برای خودمان زاد و توشه برداریم، انسان‌های خوش فکر از این که می‌بینند عمرشان در حال گذر است، ناامید نمی‌شوند چرا که می‌دانند این دنیا پایان کار انسان نیست و در واقع پس از مرگ اول زندگی و اول کار برای انسان است که به صورت دائمی اقدام به زندگی می‌کند و همین می‌شود که در این دنیا به دنبال کارهای نیک است.

وی خاطرنشان کرد: تمام نتیجه عمر انسان در دنیای دیگر نمایان می‌شود و از آنچه که با خودمان از این دنیا می‌توانیم ببریم، باید به عنوان سرمایه استفاده کنیم.

امام جمعه یزد، با تاکید بر اینکه انسان دو بعد دارد، گفت: یک بعد انسان جسم و بعد دیگر روح است که بعد روحانی انسان به عالم آخرت می‌رود و بعد جسمانی هم دوباره به این بعد روحانی اضافه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: در این دنیا هم به همین صورت است و یک بعدی که انسان با آن مواجه هست، بعد مادیات است و بعد دیگری که با آن روبرو می‌شود، بعد خوبی‌ها و معنویات است که به درد آخرت انسان می‌خورد.

این استاد حوزه، منظور از رشد انسان‌ها و ارزش قائل شدن برای آنها را به وسیله جنبه‌های معنوی دانست و گفت: وقتی انسان با خداوند ارتباط برقرار می‌کند، سبب توسعه ارزش‌های انسانی و قرب الهی می‌شود، در این زمینه باید بدانیم که جسم ابزاری برای دستیابی انسان به این درجه است و اصل بعد روحانی و انسانیت انسان است.

وی با اشاره به آیات سوره والعصر، گفت: خداوند می‌فرماید انسان‌ها در زیان هستند مگر کسانی که عمل صالح و کارهای نیک انجام می‌دهند، بنابراین انسان‌هایی که کار خوب انجام می‌دهند، زیانکار نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه یک عده‌ای توان کافی از لحاظ جسمی را ندارند، گفت: با این وجود این افراد امیدوار هستند و خداوند هم مطابق با توانشان به آنها می‌نگرد.

وی با بیان این مطلب که تنها موضوع مهم امید است، ادامه داد: خداوند هر لحظه سختی‌ها در این دنیا را در دنیای آخرت جبران می‌کند و پاداش ویژه‌ای به این سختی‌ها می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این دنیا از دست دادن چیز مادی هیچ گاه نباید موجب ناراحتی انسان شود ولی اگر گناهی کرد که سبب دور شدن از خداوند شد باید ناراحت شد و حتی برای آن گریه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha