چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دانشگاه مذاهب

حوزه/ همزمان با برگزاری نخستین جشنواره ورزشی دانشگاه مذاهب اسلامی، در اختتامیه این جشنواره «انجمن ورزشکاران منادی وحدت» رسماً آغاز بکار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نخستین جشنواره ورزشی دانشگاه مذاهب اسلامی با شعار " رقابت ورزشی، رفاقت ارزشی" و با حضور کاروان های ورزشی از استان های کردستان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی شعبه مرکزی در تهران، از امروز پنجشنبه 12 شهریورماه آغاز شده و شرکت کنندگان در دو رشته والیبال و فوتسال به رقابت با یکدیگر می پردازند.

این بازی ها با هدف تقویت همبستگی بین دانشجویان شیعه و سنی به عنوان یکی از اهداف و رسالت های مهم دانشگاه مذاهب اسلامی و بر اساس اصل برادری و برابری مسلمانان برگزار می شود  و 109 دانشجوی خواهر و برادر از شعب چهارگانه دانشگاه  در این دروه از بازی ها شرکت دارند.

بر اساس این گزارش فردا جمعه 13 شهریور این رقابت ها در دو بخش خواهران و برادران پیگیری می شود و روز شنبه مراسم اختتامیه جشنواره با حضور حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، چهره های تقریبی و ورزشکاران برجسته شیعه و اهل سنت کشور برگزار می شود و در خلال این برنامه از « انجمن ورزشکاران منادی وحدت » رونمایی خواهد شد.

 جرقه تشکیل این انجمن در سمینار سراسری «جوانان و جهان اسلام» که در سال 1390 به همت دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار گردید، زده شد. در بیانه پایانی این کنفرانس در بند پنجم به وزارت ورزش و جوانان وقت پیشنهاد گردید از ظرفیت های موجود در عرصه ورزش برای تحقق وحدت امت اسلامی، استفاده نماید. لازم به ذکر است که سازوکار تحقق این مهم طی یکی از مقالات برتر همایش «جوانان و جهان اسلام» مطرح و تبیین شده بود.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha