چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از اظهارات خوب رئیس جمهوری در سازمان ملل، ابراز داشتند: رسانه ها باید وحدت و انسجام کشور را به رخ دنیا بکشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید عصر امروز در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که نقش مؤثر کار فرهنگی بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشتند: ابعاد فرهنگ انسان مهم ترین بخشی است که در طول زندگی با آن ارتباط دارد.

ایشان با بیان این که پیامبران امور خداوند را با رویکرد فرهنگی به ملت ها ابلاغ کردند، تصریح کردند: مسئولان فرهنگی با روح مردم ارتباط دارند و به همین دلیل فعالیت در امور فرهنگی از حساسیت برخوردار است.

معظم له با تاکید بر این که همواره باید مطالب مورد حمایت از نظام در مطبوعات انعکاس داشته باشد، گفتند: رویکرد مطبوعات کشور، نشان دادن عظمت و قدرت نظام در دنیا باشد و نباید مطالبی در راستای تضعیف نظام در مطبوعات مشاهده شود.

* رسانه ها منادی وحدت باشند

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی امنیت کامل را برقرار کرده است، ابراز داشتند: کشورهای منطقه به امنیت نظام حسرت می خورند و یکی از رسالت های مطبوعات تبیین قدرت امنیت نظام است.

ایشان با انتقاد از این که برخی می گویند باید در ایران چندصدایی باشد، گفتند: اسلام موافق چند صدایی نیست و این همه شهید برای امت واحده جان خود را تقدیم کردند و رسانه ها تلاش کنند وحدت و انسجام کشور را به رخ دنیا بکشند.

معظم له با بیان این که مطبوعات نسبت به تبیین چهره ها و اهداف دشمنان نظام حمهوری اسلامی اهتمام داشته باشند، یادآور شدند: باید ماهیت انگلیس به عنوان پیر استعمار را معرفی کرد و اهداف سازندگان رژیم جعلی اسرائیل را برای بشریت روشن نمود.

* قدردانی از رئیس جمهور

حضرت آیت الله نوری همدانی با قدردانی از اظهارات خوب ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل، ابراز داشتند: رئیس جمهور آرژانتین نیز به خوبی صحبت کرد و در تمام دنیا صحبت یک نفر که چند کلمه حرف حق زد انعکاس جهانی داشت.

ایشان فعالیت در مطبوعات را مهم توصیف کردند و گفتند: مطبوعاتی بودن شغل بسیار مسئولیت آفرین و مهمی است و مسئولان این بخش نظارت خوبی بر رسانه ها داشته باشند تا بداخلاقی ها اصلاح شود.

معظم له با اشاره به این که آزادی در چارچوب صراط مستقیم خوب است، تصریح کردند: اسلام با هر نوع آزادی موافق نیست و آزادی باید در چارچوب قوانین شرع باشد.

این مرجع تقلید در پایان با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) دست پشت پرده استکبار جهانی را نمایان کرد، ابراز داشتند: مردم قبل از انقلاب در مقابل غرب خودباخته بودند و امام خمینی(ره) مشخص کرد که فرهنگ و اقتصاد تحت سیطره غرب قرار دارد و آنها همواره تلاش می کنند، اصول مهم کشورهای دیگر را تضعیف نمایند.

5 هزار سایت خبری فاقد مجوز

در ابتدای این دیدار دکتر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت پرداخت و گفت: 5 هزار سایت خبری فاقد مجوز در کشور وجود دارد که با مسدودسازی فعالیت سایت های خبری بدون مجوز، شاهد عقلانی تر شدن فضای مجازی هستیم.

انتهای پیام/313 /33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha