پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام زائری

حوزه/ امام موسی صدر شخصیتی وارسته و استثنایی بود که با تاکید بر وحدت مسلمین، دشمنی‌ های بین طوایف و مذاهب مختلف در لبنان را حل و فصل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمدرضا زائری، امروز در نشست خبری همایش "نیم قرن تکاپو"، در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه تهران، شخصیت امام موسی صدر را وارسته و استثنایی عنوان کرد و اظهارداشت: این روحانی وارسته شخصیتی بود که دشمنی‌ های بین طوایف و مذاهب مختلف در لبنان را حل و فصل کرد، و لذا اگر می‌بینیم امروز لبنان، جهان را تحت تأثیر قرار داده و افتخارآفرینی می‌کند به دلیل ایجاد زمینه ها و زیرساخت هایی است که توسط امام موسی صدربنا نهاده شده است.

وی در ادامه با اشاره به این که امسال پنجاهمین سالی است که مؤسسات امام موسی صدر فعالیت خود را آغاز کرده و سرکار خانم سیده رباب صدر از آغاز جوانی همراه برادرشان در این فعالیت ها حضور داشتند و توانستند خدمات گسترده ای در حوزه های مختلف آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، بهداشتی به محرومان جنوب لبنان و به ویژه دختران محروم ارائه دهند. ضرورت داشت که این خدمات بزرگ مورد توجه قرار بگیرد و از تلاش این بانوی بزرگوار تقدیر شود، بنابراین برگزاری همایش "نیم قرن تکاپو" در دستور کار قرار گرفت.

مدیر مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب سرچشمه تهران با اشاره به تمایل نداشتن رباب صدر برای برگزاری همایش تقدیر، اظهار کرد: زمان زیادی طول کشید تا ایشان با برگزاری این برنامه موافقت کنند و همچنان تأکید داشتند که به برادرشان، امام موسی صدر و تلاش های وی پرداخته شود. در نهایت نیز مقرر شد در این برنامه بیشتر به فعالیت های مؤسسات پرداخته شود.

وی اضافه کرد: مؤسسه تحقیقاتی امام موسی صدر درسال‌های گذشته با ارائه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ترجمه آثار امام موسی صدر به زبان های عربی و انگلیسی ومعرفی ابعاد والای شخصیتی ایشان گام‌ های مؤثری برداشته است.

حجت الاسلام زائری خاطرنشان کرد: هم درفضای بین‌المللی و هم درلبنان به دلیل تنوع ترکیب قومیتی از طوایف و ادیان مختلف، سؤالات جدی درباره وضعیت زن از دیدگاه اسلام وجود دارد، لذا امام موسی صدربا تدبیر دقیق وهوشمندانه، خواهر بزرگوار خود را همراه خود به لبنان برد و به شکل عملی به نحوه حضور زن در اجتماع لبنان پاسخ داد.

این فعال فرهنگی، به تشابه خاندان صدر در لبنان و عراق نیز اشاره کرد و گفت: در عراق شهید سید محمد باقر صدر و خواهرشان و در لبنان امام موسی صدر و خواهرشان دو تجربه اند که در مقابل شرایط جامعه شان ایستاده اند. این خواهر و برادرها تجربه ارزشمندی را برای ما به جا گذاشته اند.

 حجت الاسلام زائری با بیان این که بسیاری از زنان ودختران جوان ما براین باورند که زنان غربی از ویژگی ‌های شخصیتی خاصی برخوردارند، درحالی که این طورنیست، ابراز داشت: امثال خان صدر الگوهای خوبی برای بانوان می باشند.

برپایه این گزارش، در پنجاهمین سالگرد تأسیس مؤسسات خیریۀ امام موسی صدر، همایش یک روزۀ نیم قرن تکاپو، با هدف مرور و بررسی تجربه های سرکار خانم رباب صدر، مدیر این مؤسسات و همکاران ایشان برگزار می شود  و در آن ضمن گرامی داشت یاد امام موسی صدر از پنجاه سال تلاش و مجاهدت خواهر بردبارش قدردانی می شود.

این همایش از سوی مجموعۀ فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و با همکاری مؤسسۀ فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، روز چهارشنبه هفدهم دی 1393 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha