جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حورا صدر

حوزه/ امام موسی صدر بار‌ها هشدار می‌دادند که در دام فتنه نیفتید و همکاری بین ادیان و مذاهب را متذکر می‌شدند و به پرهیز از اختلاف‌های کوچک و بهانه ندادن به دست اسرائیل سفارش می‌کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، خانم حورا صدر، در مراسم اختتامیه دورۀ پاییزه سیر مطالعاتی آثار و اندیشه‌های امام موسی صدر، در تهران، با ابراز خرسندی از شرکت جوانان و علاقه مندان به امام موسی صدر به اوضاع بحرانی منطقه خاورمیانه اشاره کرد و ابراز داشت: وضعیت کنونی کشورهای اسلامی و منطقه ذهن همه را به خود مشغول کرده است.

وی با اشاره به نقش راهبردی امام موسی صدر در حل اختلافات، خطاب به شرکت کنندگان در این دوره گفت: شما که اندیشه‌های امام موسی صدر را مطالعه می‌کنید، دریافته‌اید، چقدر افکار و اندیشه‌ها بلکه حضور امام صدر در این وضعیت دنیا می‌توانست مؤثر باشد؟ چه بسا اگر فعالیتشان را ادامه می‌دادند و ایشان را نمی‌ربودند، شاید برخی از این اتفاقات رخ نمی‌داد.

مدیر موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با اشاره به مسئله تقریب مذاهب و دیدگاه امام موسی صدر، افزود: ایشان در زمینه تقریب مذاهب و گفتگو پیشگام بود و اعتقاد داشت که مذهب راهی برای شناخت اسلام است؛ ولی امروز می‌بینیم که مذاهب به دین‌های جدا از یکدیگر تبدیل شده‌اند و در درون مذاهب نیز شکاف ایجاد شده است.

خانم صدر اضافه کرد: امام موسی صدر با سنی‌ها، دروزی‌ها و مسیحی‌ها کار کردند و برای حل مشکلات آن‌ها و رسیدن به هدف مشترک ادیان، یعنی خدمت به انسان و رفع نگرانی‌ها و مشکلات، گام‌هایی برداشتند. ایشان در عمل تلاش کردند فاصله‌های میان انسان‌ها را که باعث نشناختن همدیگر می‌شود را کم کنند و در نتیجه ترس و نگرانی از دیگری را کاهش دهند.

وی با اشاره به ایجاد تفرقه در مذاهب از سوی دشمنان تاکید کرد: امام موسی صدر بار‌ها و بار‌ها به اطرافیان و علاقمندان خود هشدار می‌دادند که در دام فتنه نیفتند و ادیان و مذاهب را متذکر می‌شدند و به پرهیز از اختلاف‌های کوچک و بهانه ندادن به دست اسرائیل سفارش می‌کردند. همواره هشدار می‌دادند که وحدت ما بهترین راه مقابله با اسرائیل است و اسرائیل از اختلاف‌ها و فتنه‌های بین ما سوءاستفاده می‌کند.

صدر با اشاره به آخرین مصاحبه امام موسی صدر، یادآور شد: ایشان هشدار می‌دهد که اسرائیل با حمایت و یا ادعای حمایت از اقلیت‌ها، ما را با یکدیگر درگیر می‌کند تا به خودمان مشغول شویم و آنان، کشور‌هایمان را پاره پاره کند و آرامش و آسایش برای خودش به دست آورد.

دکتر عادل پیغامی از مدرسین دوره پاییزه سیر مطالعاتی آثار و اندیشه‌های امام موسی صدر نیز در این مراسم گفت: شنیدن برداشت‌های دیگران از اندیشه امام موسی صدر از شیرینی‌های سیر مطالعاتی و کمک ما در ادامه مسیر است و در دنیای امروز روز به روز به این مساله بیشتر نیازمندیم.

براساس اعلام موسسه امام موسی صدر، پس از سخنرانی دکتر پیغامی، شرکت کنندگان در این نشست مطالب و رهیافت‌های خود را پیرامون سیر مطالعاتی و سیره امام موسی صدر بیان کردند و سپس گواهینامه‌ پایان دوره، به شرکت کنندگان واجد شرایط اهدا شد.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha