سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام موسی صدر

حوزه/همایش «نیم قرن تکاپو» درراستای گرامیداشت شخصیت "سیده رباب صدر" خواهر امام موسی صدربرگزار می گردد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی «سرچشمه» با همکاری موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر به مناسبت بزرگداشت شخصیت سیده رباب صدر همایشی با عنوان «نیم قرن تکاپو» روز چهارشنبه ۱۷دی ماه  سال جاری برگزار خواهد کرد.

گفتنی است: رباب صدر فرزند سید صدرالدین از علمای برجسته و مبارز قم و خواهر امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان در سال ۱۳۲۳ در قم متولد شد. رباب صدر فعالیتهای اجتماعی خود را بنا به دستور امام موسی صدر برای مشارکت در ایجاد شاخۀ زنان مؤسسات آغاز کرد و بعد از آن مدیریت «بیت الفتاه» را نیز به عهده گرفت.

پس از ربودن امام موسی صدر در ۳۱ اوت ۱۹۷۸ مطابق با ۹ شهریور ۱۳۵۷ مسؤلیت اداره مؤسسات امام صدر عملاً بر دوش ایشان قرار گرفت و در پی تحقق اهداف امام صدر به ارائه خدمات اجتماعی و احداث مراکزی در جنوب لبنان و بیروت همت گماشت. چنانکه دارالایتام حضرت زهرا (س) و مدرسۀ پرستاری را نیز تأسیس کرد. رباب صدر همچنین ریاست هئیت مدیره «مرکز مطالعاتی و پژوهشی امام موسی صدر» (مرکز الامام الصدر للأبحاث و الدراسات) را به عهده دارد.

برپایه این گزارش،علاقه مندان می‌توانند با فرستادن مقاله تا ۲۰ آذر در موضوعات الگوی آموزش ایتام در موسسات امام موسی صدر، نقش موسسات امام موسی صدر در توانمندسازی زنان لبنان، نقش موسسات امام موسی صدر در ارتقاء سطح سلامت، نقش موسسات امام موسی صدر در کارآفرینی وتاثیر سیاسی و اجتماعی موسسات امام موسی صدر در لبنان در همایش "نیم قرن تکاپ" مشارکت کنند.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی sadr@imamsadr. ir ارسال کرده و یا با شماره 3-۸۸۴۹۴۱۶۲ تماس حاصل کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha