جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024

علامه سید افتخار نقوی از علمای برجسته پاکستان، در گفتگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه، بر نقش مؤثر جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب اسلامی تأکید و تصریح کرد: نگاه مردم دنیا به مردم ایران است و حضور ملت ایران در صحنه‌های مختلف، وحدت جهان اسلام را تقویت خواهد کرد.

وی افزود: خداوند به مردم سلحشور ایران عزت و عظمت داده و دشمن از انسجام و رهبری آن به شدت هراسان است، به همین دلیل باید از دولت، رهبری و اسلام دفاع کرده و دائما این حمایت را افزایش دهند.

مدیر مؤسسه امام خمینی(ره) در کشور پاکستان، مهمترین معضل کنونی جهان اسلام را ارتباط سران برخی کشورهای اسلامی با استکبار دانست و یادآور شد: برخی رهبران خود فروخته بر علیه اسلام ناب محمدی متحد شده‌اند و می‌خواهند حتی نام اسلام باقی نماند، آنها چون از وحدت مذاهب اسلامی نگران هستند پیوسته درصدد گسترش اختلافات مذهبی بوده تا حاکمیت خود را قوی‌تر نمایند.

مدیر کل سابق روابط بین‌الملل حزب جعفریه در ایالت پنجاب، از اجلاس اخیر هفت کشور عربی در پاکستان به شدت انتقاد و تصریح کرد: چرا وقتی در این اجلاسیه درباره‌ی مسایل مهم کشورهای فلسطین، عراق و لبنان بحث و تبادل نظر می‌شود، نباید مسئولین این سه کشور حضور داشته باشند؟ به نظر می‌رسد استکبار سعی می‌کند با برگزاری کنفراس‌های مشابه، کشورهای شیعی را در انزوا قرار دهد که امیدوارم ایران این توطئه را خنثی کند.

علامه سید افتخار نقوی، با اشاره به اوضاع سیاسی پاکستان گفت: مخالفان دین همیشه در صدد ایجاد توطئه هستند، در پاکستان نیز این گروه‌ها جلوی فعالیت احزاب سیاسی و مذهبی را می‌گیرند و با تکیه بر شعار «جدایی دین از سیاست» مانع از حضور روحانیت در عرصه‌های سیاسی می‌شوند، البته به حول و قوه الهی پس از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی تحولات اساسی در این زمینه ایجاد شده است.

وی در ادامه افزود: شیعیان با جمعیت بیش از 30 میلیونی در سراسر پاکستان پراکنده هستند و خانواده‌هایی با اعضای شیعه و سنی بسیار یافت می‌شوند و اگر چه، بیش از یکصد و پنجاه میلیون مسلمان در کشور ما زندگی می‌کنند، اما سکولاریزم در اذهان عمومی دیکته شده است.

وی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی در کشور پاکستان اظهار داشت: بعد از وقوع انقلاب اسلامی، شیعیان پاکستانی در عرصه‌های مختلف به پیشرفت‌های متعددی نایل آمده‌اند و کنفرانس‌های متعددی در جهت ایجاد وحدت و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شده است.

این شخصیت برجسته پاکستانی، روابط مقامات بلند پایه ایرانی و پاکستانی را دارای نوسان دانست و افزود: پاکستان دارای چهار همسایه مهم و مؤثر ایران، چین، هند و افغانستان است که جمهوری اسلامی ایران در این بین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پاکستان به تعاملات تجاری و اقتصادی با ایران به شدت نیازمند است، اما فشارهای آمریکا این روابط حسنه را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مدیر و مؤسس مجتمع امام خمینی(ره)، جایگاه رهبری شیعه در پاکستان را بسیار مناسب عنوان کرد و یادآور شد: در سال‌های گذشته رهبری و مرجعیت شیعه در پاکستان به جایگاهی مطمئن و اصولی تبدیل شده است به گونه‌ای که اکنون تمامی احزاب سیاسی و مذهبی به این نتیجه رسیده‌اند که وحدت و اتحاد، بدون همکاری شیعیان امکان پذیر نیست.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha