جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این که ورزشکاران باید سفیران فرهنگی و ارزشی جمهوری اسلامی باشند گفتند: کسانی که در عرصه های ورزشی فعالیت می کنند با اخلاق و منش و ادب خود، پیام قرآن، ائمه(ع) و خون شهدا و ایثار و گذشت آنان را به جهان منتقل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید بعد از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضاء جامعه بسیج ورزشکاران استان مازندارن و  مدیران ورزش این استان که در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء  برگزار شد، با یادآوری مسئولیت ورزشکاران در مقابل الطاف الهی به آنان، اظهارداشتند: انسان در برابر هر نعمت الهی، مسئولیت مشخصی دارد، نعمت سلامتی و توانایی موفقیت و درخشش در عرصه های ورزشی در سطح ملی و بین المللی نعمت بزرگی است که خداوند به عده ای خاص عطا می کند و ورزشکاران در قبال این نعمت الهی باید شاکر و احساس مسئولیت کنند.

معظم له با بیان این مطلب که " ورزشکاران باید سفیران فرهنگی و ارزشی جمهوری اسلامی باشند " تاکید کردند:

باید هر کس در هر جایگاهی که هست حق خون شهدا را ادا کند؛ آنان که در عرصه های علمی فعالیت می کنند باید با قلم و بیان خود و آنان که در عرصه های ورزشی فعالیت می کنند با اخلاق و منش و ادب خود، پیام قرآن، ائمه و خون شهدا و ایثار و گذشت آنان را به جهان منتقل کنند.

ایشان ادامه دادند: جهان اکنون تشنه اخلاق است، علاقه مندان به ورزش و طرفدارن ورزشی از ورزشکاران اثرپذیرند، لذا باید ورزشکاران با الگو بودن در ادب، انسانیت و اخلاق میادین ورزشی را به کلاس درس تبدیل کنند تا تماشاگران درس ادب ، انسانیت و اخلاق را از ورزشکاران بیاموزند و اخلاق و منش پهلوانی خود را به دیگران منتقل کنند تا در صحنه اخلاق نیز پیروز باشند.

معظم له اذعان داشتند:داشتن سجایای اخلاقی باعث ماندگاری و الگو شدن ورزشکاران می شود وگرنه یک ورزشکار در ایام پیری که فاقد آن توانایی ورزشی است به جای الگو بودن برای نسل جوان به فراموشی سپرده خواهد شد.

                                                  

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha