پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جوادی آملی

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: ما تا طیب و طاهر نباشیم و عمل صالح از خود نشان ندهیم، جامعه رشد نمی کند، آنچه مردم را در مسیر رشد و تعالی و پایبندی به نظام قرار می دهد، حقیقت و عمل صالح است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  این مرجع تقلید امروز در دیدار دکتر محمد باقر قالیباف به همراه جمعی از مدیران فرهنگی شهرداری تهران با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با تاکید بر خدمت صادقانه و متعهدانه مسئولین، اظهار داشتند: جامعه را با شعار و سخنرانی صرف نمی شود پرورش داد، توده مردم تنها با دیدن عمل صالح و متعهدانه از مسئولین رشد پیدا می کنند، همه مسئولین لازم است به این نکته توجه داشته باشند که تنها عمل صالح نجات بخش جامعه است و تبلیغات بی اساس مشکلی را حل نمی کند.

ایشان ادامه دادند: در محافل علمی مانند حوزه و دانشگاه با تعلیم و سپس تعلیل، مجتهد و استاد پرورش پیدا می کند؛ اما در سطح عموم جامعه، رسانه ها با تبلیغ و تکرار آن، این قدرت را دارند که در برخی موارد حتی کالای بی ارزش را با ارزش جلوه دهند و آن را به مردم بقبولانند؛ یعنی تبلیغ و تکرار جای تعلیم و تعلیل را می گیرد، باید بدانیم هرگز با تبلیغ و تکرار نمی توانیم یک مطلب نادرست را برای همیشه به مردم عرضه کنیم.

این مرجع تقلید در ادامه به مفاسد اقتصادی اخیر در کشور اشاره کرده و افزودند: ما تا طیب و طاهر نباشیم و عمل صالح از خود نشان ندهیم، جامعه رشد نمی کند، آنچه مردم را در مسیر رشد و تعالی و پایبندی به نظام قرار می دهد، حقیقت و عمل صالح است، عمل صالح و مسئولانه آنقدر معطر و دلپذیر است که همه مردم با هر سیلقه و گرایشی را جذب خود می کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان این مطلب که "همه عالم فعل خداوند است" بیان کردند: اگر فلسفه کج راهه نرفت و الحادی نشد و الهی ماند، ثابت خواهد کرد که چون خدا هست عالم چیزی جز اوصاف او، افعال او و آثار او نمی تواند باشد و هیچ چیز جز فعل خدا در جهان وجود ندارد، لذا همه علوم دینی هستند و علم اساسا نمی تواند غیر دینی باشد؛ این طرز فکر در تمدن سازی تحول ایجاد می کند.

ایشان ادامه دادند:باور به ابدی بودن انسان و اینکه مرگ پوسیدن نیست، بلکه از پوست به در آمدن است، تمدن سازی علوم تجربی را در مسیر درست قرار می دهد وگرنه بدون باور به این مسئله پیشرفت صنعت و علم انسان را به جنگ های جهانی و اسلحه سازی و قرآن سوزی خواهد رساند که در غرب شاهد آن هستیم.

حضرت آیت الله جوادی آملی تاکید داشتند:بدون باور به این مطلب که مرگ تنها یک پل است و  انسان را به جهان دیگر می برد و انسان باید در آن جهان در مقابل همه کارهای خود پاسخگو باشد، اخلاق در جامعه رشد نخواهد کرد.

معظم له در بخش دیگری ازسخنان خود به توانایی گسترده شهرداری ها در انجام امور مختلف از جمله فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و عمرانی اشاره کردند و اذعان داشتند: مجلس شورای اسلامی می تواند مصوبه ای را بگذراند که اختیارات شهرداری ها را در انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی گسترش دهد که نمونه های موفقی از این اقدام را در کشورهای مختلف شاهد بوده ایم.

ایشان با آرزوی توفیقات بیشتر برای شهرداری تهران خدمات فرهنگی شهرداری تهران را ارزنده و مثبت ارزیابی کردند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha