پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: این نیست که کسی یک کتاب مدیریت شهری بخواند و بتواند مدیریت کند واگر کسی در مدیریتی دید، این فضل زائدی است و مسئولیت بر عهده دارد و از این رو، مدیریت یک نعمت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قم اظهار داشتند: امیدوارم زحمات شما در خدمت به زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س)، مأجور باشد و در این راه فعالیت کنید.

ایشان افزود: مدیریت یک هنری است که باید آن را قدر دانست؛ زیرا مدیریت غیر از تئوری است و ذوق و هنر می‌خواهد و اگر این هنر در کسی پیدا شد، فضل خداوند است و مسئولیت نیز برای وی به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کردند: این نیست که کسی یک کتاب مدیریت شهری بخواند و بتواند مدیریت کند واگر کسی در خود یک مدیریتی دید، این فضل زائدی است و مسئولیت بر عهده دارد و از این رو، مدیریت یک نعمت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به این که مسئولان نظام مستقیماً در داخل شهر نیستند، اظهار داشتند: شورای شهر باید مردم را هدایت کند و مشکلات را رصد نماید و اگر شورای شهر کار خود را خوب انجام دهد، دیگر بافت‌های فرسوده از یک سو و مجتمع‌های نیمه کاره از سوی دیگر، چندین سال باقی نمی‌مانند.

این مرجع تقلید  تصریح کردند: کسانی که در بالا نشسته‌اند، از آن چه در شهر است، خبر ندارند و شورای شهر باید اخبار درست را بدهند و آن‌ها بودجه را می‌دهند و در این مدت اگر یکی از پاساژهای نیمه کاره، انبار هم شده بود، بازده بهتری داشت و یا ضلع شرقی حرم تکمیل شده بود.

مفسر قرآن کریم با تقدیر از شورایاری به عنوان یک فعالیت مثبت در شورای اسلامی شهر قم، افزود: قم محل گذر و معبر بیش از 14 استان است و جمعیت زیادی دارد و مهاجرپذیر نیز هست که این مسئله خود منشاء خطر می باشد.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به آمار بالای کشفیات مواد مخدر در قم، تاکید کرد: کشفیات زیاد مواد مخدر قم، متعلق به قم نیست، زیرا از قم باید به بسیاری از استان‌های دیگر برسد و به همین خاطر کشفیات در قم بالاست.

جاذبه 90درصدی دشمن دربرابر 10درصد

این مرجع تقلید تصریح کردند: ما از منبر با جوانان صحبت می‌کنیم و دشمنان از آسمان جوانان را هدف گرفته‌اند و شورای شهر باید یاور مسئولان باشد تا برای جوانان راهکار ارائه کنند، دشمن با جاذبه 90 درصد در حال حمله کردن است و تنها جاذبه 10 درصدی در دست شماست و برابر نیست.

ایشان با اشاره به پیشرفت‌های علمی، تاکید کردند: علم اکنون این قدرت را دارد که مانند کمربند شهری، کمربندی نیز به دور آسمان شهر بکشد و جلوی ورود آن چه نباید وارد شود را بگیرد و باید تنها طرح داد و این کار را کرد.

این مرجع تقلید  با اشاره به فعالیت‌های قرارگاه قائم و دیگر دستگاه‌های نظامی که قدرت اجرای بسیار خوب دارند، افزودند: کارهای بزرگ را باید به پیمانکاران بزرگ داد تا نتایج خوب و سریع داشته باشند و با سرعت و با کیفیت ساخته شوند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با اشاره به ضرورت دقت در فعالیت‌های مسجدمحورانه، تاکید کردند: اگر وارد مساجد می‌شوید، باید مانند عمار و ابوذر و سلمان انجام دهید تا مردم از مسجد زده نشوند، بلکه به مسجد بیشتر جذب شوند و در این صورت فعالیت‌های فرهنگی با موفقیت بیشتر روبرو می‌شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha