پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوادی آملی

حوزه/ مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی و حدیثی جامعه‎المصطفی، چهارشنبه شب با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در ابتدای این مراسم معاون تربیتی و فرهنگی جامعه المصطفی به بیان فعالیت های این جامعه در حوزه قرآن و حدیث پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری بیان کرد: در راستای توسعه فعالیتهای قرآنی تفاهمنامههای بسیاری با موسسات داخل و خارج امضاه شده است؛ از جمله برنامه‌های قرآنی ما میتوان به حضور در شوراهای قرآنی کشور،شرکت در کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور که وابسته به شورای عالی انقلاب فرهنگی است اشاره کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعه المصطفی در ادامه این مراسم به ذکر مباحثی پیرامون اهمیت فعالیت قرآنی المصطفی در حوزه تحصیل و تبلیغ پرداخت.

 این مراسم  که به عنوان تجلیل از شخصیت و فعالیت های قرآنی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی برگزار شده بود با حضور و سخنرانی در این مراسم زینت بخش این محفل بودند ودر پیایان نیز از شخصیت قرآنی ایشان تجلیل شد.

گفتنی است؛ این مسابقات با حضور بیش از 13 هزار نفر در ایران و 60 واحد المصطفی در سراسر جهان برگزار شد که پس از برگزاری مسابقات مقدماتی، دور نهایی در قم برگزار گردید.

این مسابقات از روز دوشنبه در بخش خواهران در مدرسه علمیه بنت الهدی و با حضور افراد راه یافته به بخش نهایی مسابقات کار خود را آغاز کرد.

همچنین روز گذشته مسابقات دور نهایی برادران در بخش حفظ، قرائت، مفاهیم و کتبی و همچنین حفظ نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برگزار شد.

از این تعداد شرکت کننده 60 نفر برگزیده اصلی شدند که این تعداد در رشته های مختلف انتخاب شدند که شش نفر برنده بخش مفاهیم کتبی و تالیف و آثار جوایز خود را که شامل هدیه کمک هزینه حج عمره بود را از آیت الله العظمی جوادی آملی دریافت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha