پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فاکر میبدی

حوزه/ دبیرعلمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: به منظور آشنایی طلاب با الگوهای عملی قرآنی، از شخصیت قرآنی حضرت آیت‏الله‎ جوادی آملی تجلیل می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  حجت الاسلام والمسلمین  فاکر میبدی، امروز در نشست خبری بیستمین جشنواره قرآن و حدیث المصطفی با اعلام این خبر، بیان داشت: جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی از بزرگترین اجتماعات قرآنی حوزوی در سراسر جهان اسلام است.

دبیرعلمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی خاطرنشان کرد:  به منظور آشنایی طلاب با الگوهای عملی قرآنی امسال از شخصیت برجسته جهان اسلام و مفسر قرآن حضرت آیت‏الله جوادی آملی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی ادامه داد: تمام کسانی که در این مسابقه شرکت میکنند برنده هستند و نفس شرکت در این مسابقات در حقیقت به آشکار کردن روح بزرگ قرآنی طلاب مکتب امام جعفرصادق(ع) و تشیع است.

استاد جامعة المصطفی اظهارکرد: سعی داریم در این مسابقات به جهانیان اعلام کنیم که ارزشهای علمی و تفسیری شیعه تا چه حد کامل و متقن است و همه نیازهای بشر را تامین خواهد کرد.

دبیرعلمی این جشنواره با بیان این مطلب که در این مسابقات معادل 25هزار واحد درسی در منابع گنجانده شده است، گفت: در یک جمع بندی دیگر این مسابقات در واقع 80هزار واحد درسی محسوب می شود.

ویع احیای معارف حدیثی درکنار قرآن را از اهداف عالیه این جشنواره دانست وگفت: در حقیقت شعار اصلی این مسابقات احیای سبک زندگی قرآنی است که در سه بخش مهارتی، کتبی و آثار برگزار میشود.

حجت الاسلام والمسلمین فاکر میبدی اظهارکرد: بخش مهارتی شامل رشتههای حفظ و قرائت ترتیل و تحقیق، تفسیرموضوعی، ترتیبی، مطالعات قرآنی وحدثی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha